Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hiusten lähtö :)

Mulla sytarit puolessa välissä eli Taxotere x3 takana ja CEF x3 edessä. Hiukset alkoi lähtemään 2 viikkoa ekasta Taxosta, pikkuhiljaa kammatessa ja pestessä, ei tuppoina ja yhtäkkiä niinkuin pelkäsin.... Mutta ajoin koneella kaikki pois kuitenkin, päänahan kipukin helpotti sitten. Mulle sanottiin sairaalassa että hiukset yrittää kasvaa hoitojen välilläkin, joten ihan kokonaan kaljuksi en ole tullut vaan pientä, vaaleaa sänkeä (ja kaljua) on koko ajan.

Olen kuullut myös että vahva-/paksutukkaisilla hiukset lähtee varmemmin, koska verenkierto päässä on hyvä, siksi se tukkakin on paksu. Eli kun on hyvä verenkierto, niin sytarikin pääsee varmemmin perille ja irrottaa tukan!

Tutuilta lääkäreiltä kuulin, että nykyään ei suositella kylmähatun käyttöä sytarin annon aikana, koska rintasyöpä nimenomaan leviää (kun leviää) aivoihin(kin) ja kylmähatulla verenkierto päässä heikentyy joten myös sytarin pääseminen sinne heikentyy! Eli vaikka hoidot ovat mitä ovat niin jotenkin mielellään sen aineen ottaa vastaan ihan joka puolelle kroppaa, että saisi kaikki syöpäsolut tapettua!

Voimia meille kaikille!
Kyllä tästä selvitään | 29.5.2009 klo 12:17:51