Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Sytoputki ohi
Hei!Neljä viikkoa on kulunut, kun viimeinen cef virtasi suoniini. Sain tuon "hevoskuurin" 4xtaxo+ 5xcef, hieman runsas puoli vuotta sytoja pikku ongelmineen,veriarvot.Sekä fyysinen että henkinen kantti kyllä lopussa meinasi pettää, mutta tässä nyt vain mennään päivä kerrallaan säteiden alkamista odotellessa. Henkiseen jaksamiseen pyysin lopulalta apua ja sainkin. Suosittelen, jos vain hiukankin tuntuu siltä,ettei omat keinot riitä. Itse olen tyypiltäni sellainen,että aina yritän jaksaa ja selvitä,mutta nyt yritin aivan liian kauan yksin ja läheisteni turvin. Olisi tarvinnut myöntää ja uskoa aikaisemmin,että tarvitsee keskutelu apua.
Fyysinen toipuminen ei sitten ole käynytkään niin nopeasti kuin kuvittelin. Jo sytojen loppuvaiheessa oli leikatun kyljen kipua,otsan ja poskien vihlontaa.Ylävatsan ultra otettiin,maksa todettiin kirjavaksi,mutta ei syöpäpesäkkeitä. Epäillään sytojen aiheuttamaksi ja kontrolleissa seurataan. Viimeisellä sytokerralla ilmoitin kaikki tuntemukseni lääkärille, joka ilmoitti niiden kyllä sopivan sytojen sivuvaikutukseksi ja nyt ei olisi tarvetta lisätutkimuksille. Jäi itselle jotenkin epävarma olo. Nyt edellisten tuntemusten lisäksi on alkanut tuota tervettäkin rintaa vihlomaan ja epävarmuus lisääntynyt. Olisinkin kysellyt,onko muilla sytoista ollut vastaavia tuntemuksia vielä kuukauden kuluttua viimeisestä sytosta?Kokopoisto ja kainalon tyhjennys minulla oli siis jo lokakuun alussa.Olen menossa tällä viikolla säteiden aloittamisen vuoksi lääkäriin ja aion taas ilmoittaa kipuoireiluni,jotta ne ainakin tulisi tietoon.
Jaksamisia erityisesti kaikille sytoputkessa kärvisteville, kyllä te kestätte ja jaksatte, vaikka viimeinen kerta joskus näyttäisi kaukaiselta.Kaikille oikein lämmintä ja aurinkoista mieltä juhannukseksi(säätiedotuksista välittämättä).
tinttinen
- Sytoputki ohitinttinen
- Re: Sytoputki ohiKarhutar