Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Peruukin käyttöönotosta ja luopumisesta

Eiköhän tämä ole ihan puhtaasi psykologinen ilmiö - kun käytät peruukkia, uskot että kaikki katsovat/huomaavat sen. Huomaat myös kenties katsovasi muita sillä silmällä, onko heillä kenties peruukkia. Aivan kuten huomaat joskus katselevasi muiden kenkiä (jos olet menossa kenkäostoksille) yms. Itse huomasin vähän ennen peruukin poisjättämistä, että katseeni välillä etsi lyhythiuksisia naisia.

Kun itse jätin peruukin hiljattain pois, oli tunne samanlainen kuin ekat kerrat peruukin kanssa. Tuntui, että kaikki katsovat pitkään. Kuitenkin tiesin sen loppujen lopuksi olevan omaa, ja vain omaa, tuntemustani.

Itse koin, että haluan lähteä ensin ihan kauas muualle "kuivaharjoitteluun" - paikkaan, jossa ei olisi ketään "tuttuja". Ja kuinkas kävikään - paikallisen ruokakaupan pihassa tuli ensin vastaan naapuri ja kaupan sisältä löytyi sitten myös tuttuja.

Aika kultanee muistot, mutta itse en kyllä ole kokenut tätä "tekotukka-, myssy-, huivi- ja lippisvaihetta" lyhyeksi. Itse olen käyttänyt peruukkia minimaalisesti. Ja kyllä, tilapäistä ja ainutkertaista tämä olkoon meille kaikille!
Kristitty Lilja | 29.6.2009 klo 15:32:11