Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Jihuuu sain puhtaat 3 v paperit!

Heissan ja onnea!

Aivan aluksi haluan tähdentää, että nämä huonot kokemukset ovat siis minun kokemuksiani, joillakin saattaa olla ihan päinvastaisia. Joten ei pidä pelästyä, olenhan minäkin jaksanut näitä kohta 6 vuotta.

Minulla on (olen paljon kirjoitellutkin tänne siitä) pitkä putki noita lääkkeitä takana. Eli sain ensin Tamofenia 5 v ja sitten yllättäen ja pyytämättä Femaria 2 v jatkoksi. Viime vuonna tajusin/muistin kysyä miksi minulla jatkettiin näin pitkään tätä lääkitystä, johon lääkäri vastasi, että kasvaimen suuren koon ja suuren uusiutumisriskin takia. Ei meitä kyllä montaa tunnu näillä palstoilla pyörivän.Femar vaihdettiin jossain vaiheessa Aromasiniin, en tosin kyllä huomannut juurikaan eroa- Samaa hikoilua tämä on ollut nyt jo kohta 6 v. Aion lopettaa ennen ensi kesää, ei ihan 7 vuotta tule täyteen. Hikoilu on ollut helvettiä. Minulla ei tosin öisin, mutta päivisin lähes jakuvasti tulee aaltoilua ja olen aivan veltto ja aikaansaamaton. Lämmön pitäisi olla aina jotain +20 niin olisi hyvä olla. Kotona en hikoile paitsi kun on todella helle. Olen lähes alasti ja kaikki ikkunat ja ovet auki. Yöllä en uskalla parvekkeen ovea jättää auki kun asun ekassa kerroksessa.
Kaupoissa on kamalaa, paitsi avointen pakastealtaiden äärellä.

Nivelsärkyjä ajoittain, usein yöllä. Näpyttelen päivät pitkät, joten varsinkin sormet on jäykät. Nyt olen taas ollut sairaslomalla ahdistuksen, masennuksen, uupumuksen...takia. Voin paremmin.
Olen hakenut osa-aikaista työkyvyttömyyseläkettä. Jos en saa sitä, jään muuten pois. En tiedä, onko näiden vaihdevuosien syy vai nykyisen työelämän (jossa pitäisi olla koko ajan taistelukunnosa), mutta nämä syövän jälkeiset vuodet ovat olleet elämäni karmeimpia.

Syöpää hoidettaessa olin joskus onnellinenkin, enkä ainakaan stressaantunut töistä. On tullut useasti mieleen, että jos en olisikaan syönyt näitä Tamofenia/Femaria/Aromasinia...olisin ollut nämäkin vuodet tasapainoisempi ihminen ja voisin nauttia joskus edes elämästä. On tullut usein mieleen, että onko kukaan tutkinut miten nämä kaikki vaikuttavat naisen psyykkeeseen - siis tämä lääkitys?
Syöpää ei ole tullut, se on se plussa toki.

Nyt saan kuulla vattuilua sairaslomistakin, kukaan ei toki silloin voinut sanoa mitään kun olin syövän takia poissa.
En ole entiseni työntekijänä, keskittyminen on hankalaa ja vaikeampien tehtävien aloittaminen todella haastavaa.
Nyt sain verenpainelääkityksenkin, osittain takuulla tämä stressi vaikuttaa. Ja niin kuin minun piti ottaa rennosti elämässä kun sain uuden mahdollisuuden!

Ai niin, hikoiluun sain viimein apua Lyricasta. Monta vuotta siitä valitin,
no Lyrica kyllä estää hikoilun mutta ei ainakaan minulla kuumia aaltoja. Lisäksi tuntuu olevan aikamoinen lääke kaikkine sivuvaikutuksineen. Alussa minullakin oli oikein hyvä olo, pilveilevä suorastaan. Lopetin sen kyllä aika pian. Liikaa outoja oloja ja jalat turposivat, meniköhän se hiki niihin=)

Ja paino sitten...sitä on tullut. Syitä on monia, mutta tämä lääkitys on yksi. Pitäisi liikkua mutta kun on aivan maassa ja uupunut ei siitäkään tule mitään.

Mutta - muuten mulla menee loistavasti!

Hyvää kesää!
- kukkamaaria (hiukan ylikierroksilla, josta pahoitteluni)
kukkamaaria | 15.6.2010 klo 23:39:13