Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Sädehoidon alkua odotellessa...

Heipat!

Tänään oli sädehoidon suunnittelukäynti Tampereella. Alkuun lääkäri tarkisti haavan josko olisi punkteerauksen tarvetta. Ei ollut hänen mielestään ja samaa mieltä olin minäkin. Jess, se piikitys näyttää olevan ohi. Kaikkiaan viisi kertaa otettiin nestettä pois.

Siitä meninkin puoli juoksua kuvauksiin, kerrattiin vielä sädehoitoa ja vaikutuksia, laitettiin tatuoinnit, otettiin naamakuva ja sormenjälkitunniste. Koko homma ohi vajaassa tunnissa, nopiaa touhua kun on ammattilaiset asialla :) Sädehoidot alkaa sitten 26.1. eli reilun kolmen viikon päästä. Olin kyllä ajatellut, että pääsisin aloittamaan jo aiemmin mutta ei... Nyt hoidot 25x on ohi helmikuun viimeinen päivä.

Tässä ollaan sitten niinkuin lomalla ennenkuin sädehoidot alkavat. Herceptiini tiputus tosin välillä palauttaa arkeen ja pitää arjessa kiinni vielä pitkään. Täytynee kuntoilla ja kuntouttaa kättä tämä aika. Käsi onneksi toimii aika hyvin, kainalosta kiristää mutta taipuu taakse suuremmitta kivuitta.

Huomenna on viimeviikolla räjähtäneen takahampaan poisto. Pelottaa ihan perskuleesti, mulla on kipukynnys ilmeisesti laskenut kun nykyään jokainen pienikin neulan tökkäisy sattuu. Hirvittää ihan ajatellakin sitä kun se setä huomenna alkaa niitä tonkejaan siinä naaman edessä louskutella :(

Huominen lienee sitten hiljaisempi päivä minulla... ja mies tykkää. Olen kuulemma ollut aika kälättävällä tuulella viimeaikoina! :)

Terkuin,

teppana | 2.1.2012 klo 18:25:37