Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: 11.3. sädehoito+Tamofen
Mä oon käyttänyt alusta alkaen YO-apteekin pillereitä yöhikoiluun. Annos 2 pilleriä aamuin illoin pitää hikoilun lähes 100% aisoissa.Nukkuminen: Mua on alkanut jo viime vuoden loppupuolesta alkaen väsyttämään illalla kuten ennen vanhaa eli tätä syöpäjuttua. Pääsääntöisesti nukun pari tuntia ennen ekaa heräämistä, joskus tosi harvoin herään jo tunnin kuluttua. Heräämisen jälkeen en tiedä kuinka kauan valvon ja miten kauan nukun, kun seuraavan kerran karson toiveikkaana kelloa, että olisiko jo aamu, mutta onkin kulunut vasta pari tuntia. Ja samaa rataa ylösnousuun saakka. Joskus harvoin on öitä, että ekan heräämisen jälkeen nukun ihan aamutuimaan asti välillä heräämättä. Valveilla ollessani koetan olla ajattelematta mitään. En laske lampaita vaan koetan löytää hyvän asennon ja ajatella hengitystä; sisään ulos. Jossain vaiheessa nukahdan. Melatiinia kokeilin, mutta ei oikein pelittänyt. Tenoxia on varalla, mutta kun nukahdan omin avuin, en ole ottanut sitä yöllä, puoltakaan pilleriä vaan tulen käyttämään hätätapauksessa = en saa unen päästä kiinni, mutta sitä ongelmaa ei siis ole aikoihin ollut.
Mulla oli luusärkyä, ekan syton jälkeen aika pahastikin, mutta vikan sytön jälkeen ei enää. Reidet on tönköt, mutta ne tokenee aika mukavasti liikkeelle lähdön jälkeen.
Ekan syton jälkeen oli ikenet kipeinä. Suun kuivumista on ollut koko ajan ja musta tän gikan syton jälkeen eniten, mutta siihen löytyy monenmoista apua. Olen pärjännyt vesijuonnilla ja xyli-pastilleilla/purkalla.
Vikan syton jälkeen olen ollut vähä enempi viluinen kuin muiden jälkeen. Yöllä herätessäni melkein hytisen ja on vedettävä päiväpeitto täkin päälle. Ja sellainen hauska juttu on ollut vikan syton jälkeen, että istuessani aloillani niskaa paleltaa, mutta ei kaljupäätä. Mutta ylipäätään tällaista palelua kuin mitä tänä talvena on ollut, en ole koskaan aiemmin kokenut, vaikka aika helposti palelen aloillani ollessani.
Mä en tiedä, että onko makuaisti vielä haussa vai ei. Eilen söin appelsiinin ja mietin syömisen jälkeen, että oliko se mauton vai enkö vaan maista. Olen aina syönyt miedosti maustettuja ja vähä suolaisia ruokia ja nyt se on hyvä juttu käden vuoksi eli ettei turvota ainakaan suolaisten/runsasmausteisten ruokien vuoksi.
Kyllä minäkin "kärsin" varmaan lähestulkoon kaikista mahdollisista sivuoireista. Joistakin joka syton jälkeen, toisista taas jonkun tiputuksen jälkeen. Osa oli tosi vaikeita, osa lieviä. Yllätyksenä ne eivät tulleet, koska luin etukäteen mitä voi tulla. Ihan senkin vuoksi, että en sitten ihmetellyt kuuluuko asiaan vai ei.
Kun nyt tuon sytostaattihoidon joutui kokemaan, niin toisaalta onhan sekin yksi kokemus elämän helminauhassa ja mikäli joku tuttu sairastuu (toivottavasti), niin kykenee ja antamaan vinkkejä varmasti tukemaan toisella tavalla kuin ennen omaa syöpähoitoa.
Piiku
- 11.3. sädehoito+Tamofenpiikup
- Re: 11.3. sädehoito+Tamofenpiikup
- Re: 11.3. sädehoito+TamofenElokuu 62