Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: paksuneulanäyte
Hei TikkuKyllähän sitä aika paljon tapahtuu, että syöpää löytyy jossakin vaiheessa myös toisestakin rinnasta, mutta että noinkin pian ensimmäisten hoitojen jälkeen - se on varsin harvinaista. Sen sijaan ei ole harvinaista se, että ns. uusi syöpä on erilainen kuin ensimmäinen. Eli periaatteessa toisessa rinnassa voisi olla hormonipositiivinen syöpä, kun se toisessa on hormoninegatiivinen!!!
Tuliko tämä biopsia jotenkin "automaattisesti" Sinulle, vai miten sellaiseen päädyttiin... Oliko ultraäänessä jotakin erityistä? Minä tappelen sen kanssa, että saisin kontrolliini mammon lisäksi ultran, että nähtäisiin paremmin, mitä tuo minun terve ja tiiviiksi todettu rintani pitää sisällään. Sen verran epäluuloiseksi sitä on tässä tämän taudin kanssa tullut...
Omalla kohdallani olen miettinyt sitäkin, että mitäpä jos omasta, jäljellä olevasta rinnasta löytyisi hyvänlaatuisia muutoksia, niin antaisinko niiden olla? Luulenpa että en. Asia ei sillä lailla vielä ole aktiivisesti mielessäni (kontrolli on vasta toukokuussa), mutta mieheltäni olen kysellyt, mitä hän pitäisi siitä jos leikkauttaisin toisenkin rintani pois - siinä tapauksessa, että sieltä löytyisi jotakin seuraamisen aihetta. Ratkaisu on kuulemma minun, joten siltä pohjalta olen asennoitumassa tuleviin kontrolleihin.
Rinnattomuus ei minua niin paljon häiritse, kuin se että jatkuvasti epäilisin jonkin "vieraan" jäytävän minua edelleen. Mutta näitten epäilyjen ja huolien kanssa sitä kai saa elää lopun elämänsä, mikä on vain vähitellen nyt hyväksyttävä. Ihan helppoahan se ei ole, mutta toivon silti että pystyisit nyt siirtämään ajatuksesi muualle ja jättämään ne vaikka jonkin metsätien päähän tai lenkkipolulle.
Voimia odotukseen, ja kerro kontrollin tuloksista!
T. Karhutar
- paksuneulanäytetikku
- Re: paksuneulanäyteVilijonkka6
- Re: paksuneulanäyteSyysunelma
- Re: paksuneulanäytetikku
- Re: paksuneulanäyteKarhutar
- Re: paksuneulanäyteskorpioni-74