Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: jatkuvat solumuutokset, nyt syöpä?

heipsan, laitoinkin jo loop2 oman kertomukseni mutta ajattelin vastata sinulle siihen kohdunpoistoon. Minulle myös tehtiin ensin loop ja sitten todettiin koepaloista että lisää solumuutoksia. koska olen jo nelikymppinen ja minulla on 2 lasta, niin lääkäri totesi olevan varmempaa kohdunpoisto. eli se meni suunnilleen näin: edellisenä päivänä verikokeet, lääkärin kanssa keskustelu, samoin anestesialääkärin kanssa. seur aamuna sairaalaan, karvojen ajelu, rauhottava lääke. kohdunpoiston voi tehdä 3 eri tavalla, minulla päädyttiin tekemään siten, että kamera ja leikkausvälineet vatsan läpi (en nyt muista oikeaa nimikettä asialle). leikkaamoon n.klo 8.00 ja heräämössä heräilin klo 14.00. kanttu vei koko sen päivän ja kivut oli kyllä aikamoiset mutta on kyllä tehokkaat lääkkeetkin. sairaalassa olin 2 yötä ja sen jälkeen kotiin. lapseni ovat 2 ja 5 v, onneksi sain ystävän niitä hoitamaan kotiin. viikko meni tössytellessä kotona, nukuin ja välillä kävelin hieman. toinen viikko jo ulkoilin ja elämä rupes voittamaan. nyt kun leikkauksesta on puoli vuotta, elämä ei vois olla helpompaa. ei kuukautisia, ei ehkäisyongelmia, ei valkovuotoja, ei menkkakipuja ei siis mitään negatiivista sanottavaa. viikko sitten kävin eka kontrollissa ja se oli puhdas. minulla loppuarvio oli muun kohdunkaulaosan pintasyöpä ja syöpärekisteriin on tullut ilmoitus. näin jälkeenpäin tuntuu että selvisin kauheasta "syöpä" asiasta todella helpolla ja vain säikähdyksellä. osaan kyllä asiaa arvostaa. asiaa tulee kyllä vieläkin silloin tällöin pohdittua varsinkin kontrolliajan lähestyttyä mutta muuten asiaa ei muista läheskää päivittäin. mutta turhaan pelkäät kohdunpoistoa, varsinkin jos lapsenteko ei enää ole ajankohtainen. toivottavasti näistä ajatuksista oli apua.
anmale67 | 23.8.2008 klo 16:38:41