Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: sädehoitojen jälkivaikutukset
Heiolen itse saanut sädetystä suht laajalle alueelle, kasvain oli peräsuolessa, mutta levinneisyyttä imusolmukkeissa. Minulla on sädetyksestä aikaa 5 kk ja kudoksensisäisestä sädetyksestä 4 kk. Suurimmat ongelmat minulla on ollut iholla, joka edelleenkin ajoittain kutisee kovasti, vaikka rasvailenkin sitä. Suolen toiminta on yllättävän normaalia, tosin sitten kun hätä iskee, vessan on löydyttävä suht nopeasti:) Tämäkin koko ajan paranee, alussa oli hyvä että juuri ja juuri ehti vessaan. Eli tätä suolen toimintaa en itse koe ongelmana. Suurempana ongelmana minulla on tuo varmaankin vaihdevuosioireista johtuva limakalvojen kuivuus, välillä virtsatessa kirvelee ja joskus muutenkin. Juuri söin kaksi antibioottikuuria, kun iho oli jotenkin tulehtunut. Samaten kaikki seksuaaliset halut on kyllä jääneet jonnekin, onneksi tuo mies on ollut ymmärtäväinen, mutta kyllähän sekin harmittaa. Liekö tuo palautuu koskaan....
Mutta nämä nyt on kaikki oikeestaan pieniä murheita, kaikenkaikkiaan yllättävän pieniä nämä sädevauriot ovat kohdallani olleet, kaikenlaista muuta kolotusta on kyllä ollut....Mutta kaiken jaksaa ja kestää, kunhan itse tauti pysyis poissa!
- Re: sädehoitojen jälkivaikutuksetcry