Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkausjännitystä ilmassa...

Leikkaus ohi! Tiistai aamuna leikattiin ja keskiviikko aamuna pääsin jo kotiin. Itse leikkauksesta olen toipunut hämmästyttävän hyvin ja nopeasti. Ilmeisesti sen takia, että kainalosta saatiin säästettyä hermot, joten käden jomotuskin on minimaalista.

Koko oikea rinta siis leikattiin. Toivomaani expanderia ei voitu laittaa leikkauksen yhteydessä rintalihaksen alle siitä syystä, että kainalon imusolmukkeista löytyi 2-5 etäpesäkettä. Kirurgi sanoi, että tästä syystä tulen saamaan sytostaattien lisäksi vielä sädehoidot ja lääkehoidot päälle. Olin toivonut, että olisin säästynyt edes sädetykseltä, mutta otetaan nyt kaikki tarjotut hoidot vastaan, kun paranemiseenhan ne tähtäävät.

Yksi etappi siis takana ja nyt tuhat pelkoa taas edessä... Nyt jännitän puolestaan jälkitarkastusta, jossa saan kuulla lopullisen diagnoosin syövän laadusta ja tulevista hoidoista. Mitä jos tätä syöpää ei voikaan parantaa? Miten kestän tulevat sytostaatit (joita pelkään enemmän kuin mitään) ym. ym. Eipä tässä kait pelko, tai asioiden etukäteen murehtiminen auta.

Ihailen teitä jo pidemmän "kokemuksen" omanneita, kuinka ihmeen realistisen rauhallisia ja positiivisia jaksatte olla! Toivotaan, että pääsen samalle tasolle kanssanne jossain vaiheessa.

Kaikkea hyvää siis teille kaikille ja palailen tänne kun olen lopullisen diagnoosini saanut.
Liisa Ihmemaassa | 14.11.2010 klo 20:53:17