Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mitä teen?
HeiMulla on v. 2001 leikattu rintasyöpä. Olen 45 v. Löysin patin itse rinnasta ja menin sitten heti seuraavana päivänä lääkäriin ja sain lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Tulosten ja leikkausajan odottaminen oli yhtä piinaa, kesti n. 5 viikkoa. Mulla syöpä on gradus III. Kun meikäläiselle alettiin sitten puhua leikkauksesta, sanottiin heti, että poistetaan koko rinta (kasvain oli n. 2 x 2 cm). Leikkaukseen lähdin sillä mielin, että jos elämäni on kiinni siitä yhdestä rinnasta, niin menköön, haluan elää. Sitten kävi kuitenkin niin, että kirurgi kävi leikkausta edeltävänä iltana luonani ja sanoi, että voi olla sellainen mahdollisuus, että rinta voidaankin säästää, koska kasvain oli aika reunassa, mutta että se nähdään vasta sitten leikkauksessa. Sanoin, että tehkää ihan niin kuin parhaaksi näette. Kun heräsin leikkauksesta, rinta oli tallella, mutta kainalosta oli tyhjennetty kaikki. Sen seurauksena käteni on nyt turvoksissa, koska nestekierto ei toimi. Käyn kyllä nyt lymfa-hoidossa ja se tuntuu auttavan. Mutta muuten asiat ovat joten kuten sen asia osalta reilassa lukuunottamatta sitä, että nyt minulta on leikattu paksunsuolensyöpä, jota pidän omasta mielestäni nyt itselläni pahempana peikkona.
Mielestäni aikaisemmin saattoi olla, että poistettiin varmuuden vuoksi, mutta uskon, että nykyään tehdään vain se, mikä todella on tarpeen ja mistä ihmiselle on vähiten haittaa. Kainalon tyhjennystäkään ei tehdä varmuuden vuoksi, vaan jos tarve on todellinen.
Auringonpaistetta ja TSEMPPIÄ sulle, yritä ajatella POSITIIVISESTI, vaikka vaikealta se tuntuu välillä itsestänikin.
TV Muumi-mamma
- Mitä teen?Minttu
- Re: Mitä teen?Tinttamari
- Re: Mitä teen?onneton
- Re: Mitä teen?Millis
- Re: Mitä teen?Muumi-mamma
- Re: Mitä teen?Mirjamitar
- Re: Mitä teen?NINU
- Re: Mitä teen?Minttu
- Re: Mitä teen?Hempukka