Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: RINNAN POISTOPÄÄTÖKSESTÄ..

Kiitos vastauksestasi pikkumyy :)

Itse olin niin sekaisin ennen leikkausta, etten tosiaan olisi itse osannut tehdä sitä ratkaisua, joten jätin sen myös suosiolla lääkäreiden päätettäväksi. Eipähän jää sitten jossiteltavaa, jos syöpä uusii tai on uusimatta. Olen tehnyt niin kuin tämän hetkisen tiedon mukaan on parhaaksi katsottu. Toki minulta kysyttiin haluanko ablaation. Vastasin kirurgille ennen leikkausta, että tee mitä täytyy tehdä. Jos vähänkään näyttää siltä, että on parempi poistaa koko rinta, niin poista. Herättyäni ensimmäinen kysymykseni olikin hoitajalle, että mitä minulle on tehty. Olin varautunut siihen, että herään ilman rintaa.

Pitkään mietin sitä, pystynkö elämään ajatellen että jos sinne leikattuun rintaan on sittenkin jäänyt jotain.. Lääkäri totesi hyvin ykskantaan siihen, että eihän noin voi ajatella. Enhän tiedä sitäkään mitä tuolla "terveessä" rinnassa muhii sellaista, mikä ei kuvissa näy. Yhtä hyvin siellä voi olla alkavaa syöpää. Ja kun kerran nykytiedon mukaan säästävä+säteet vastaa ablaatiota, enkä säteitä olisi saanut ablaation jälkeen, koin kuitenkin jotenkin turvallisemmaksi, että "saan" myös sen sädehoidon.

Aika typerää sinänsä, onhan sädehoidollakin esim. syövälle altistavia pitkäaikaisvaikutuksia, joten pitäisi kait olla onnellinen mitä vähemmillä hoidoilla pääsisi. Itse saan koko setin, sytot, säteet, ja hormonihoidon. Vain herceptin uupuu, kun se tekijä oli negatiivinen.

Uskon että jokaisen meidän kohdalla lääkärit päättävät hoidoista parhaalla tiedollaan ja osaamisellaan. Itselläni ei ole sitä osaamista, joten en voi muuta kuin luottaa heidän ratkaisuihinsa..
kevätmieli | 6.6.2007 klo 09:34:40