Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Outoa kuumeilua...

Hei!
Minullahan kävi tuossa ennen joulua 2.taxon jälkeen niin,että kotona riehusi hurja flunssa juuri siihen aikaan kun minun valkosolu arvoni olivat alimmillaan.Sain kovan kuumeen (pahimmillaan sairaalassa 39,7)ja flunssan.Yskä hakkasi ihan taukoamatta ja sitä oli vielä sairaalareissun jälkeenkin .CRP ei kuitenkaan noussut missään vaiheessa hirveän korkealle,keuhkoista ja poskionteloista ei löytynyt mitään. Kuuden päivän sairaalareissu siinä oli edessä,jolloin antibiootit tiputuksena ja neupogen pistoksena. Kotiin tuli lisäksi viikon antibiootti kuuri.Siirrettiin seuraava taxoa viikolla ja kuinka ollakkaan neutrofiilini olivat edelleen liian alhaiset (0,96). Odotettiin viikonloppu, eivätkä neutrofiilit olleet nousseet vieläkään kuin 0,97. Päädyttiin kuitenkin antamaan taxo. Onneksi huomasin itse tiedustella neupogenia, koska lääkäri oli unohtanut merkitä sen papereihin.En ole kovinkaan innokas kokemaan sairaalareissua heti uudestaan. Nyt ei ole tuota 37,5 kuumeraja arvoa vielä tullut,mutta kyllä minulla on tässä kaikkien taxojen aikana lievää lämpöilyä esiintynyt ,kuitenkin pysynyt alle 37,1.Olen pitänyt sitä taxojen sivuvaikutuksena,koska minulla muutenkin herkästi tuo lämpö nousee. Onko jollakin muulla esiintynyt tälläistä lievää lämpöä taxojen aikana vai olisiko syytä asiasta kysellä lääkäriltä/hoitjalta? Minulla on tullut myös muiden taxojen yhteydessä aina ihan kuin flunssa päälle 3-5 päivänä taxon jälkeen.
Minulle syöpäosastolla lääkäri lohdutteli,että kyllä näitä useasti tulee ja vaikka hoitokertaa joudutaankin vähän siirtämään eteenpäin, ei se hoidon tehoa7lopputulosta heikennä.Mutta ei voi kieltää, minua tuolloin todella harmitti ja vielä kun oli epävarmaa pääsenkö jouluksi kotiin,onneksi pääsin. Olin kyllä aika väsähtänyt ja täytyy sanoa,että tuo mielialakin oli aivan maassa. Mutta on sieltä taas ylös rämmitty ja nyt on toivo ja usko parantumiseen jälleen palautunut.
Toivottavasti Kisuliini selviät pienestä flunssasta, eikä tuota kuumetta tule.Ja vaikka se kuume ja sairaalareissu tulisikin,niin kyllä siitäkin selviät ja hoidut kuntoon. Mikä kuumeraja- arvo muuten teilläpäin on asetettu yhteydenoton rajaksi?
Nyt tuli meikäläiseltä taasen aika sekalaista tekstiä,huomaan.
T: tinttinen
tinttinen | 17.1.2008 klo 18:12:03