Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Turvotus alapäässä, kun imusolmukk. poistettu
Hei! Minulta leikattu avoleikkauksella munasarjasyöpä toista vuotta sitten. Kuinka kauan on leikkauksestasi aikaa? Ja oletko saanut muita lisähoitoja? Entä hormonikorvaushoito? Nämäkin voivat vaikuttaa asiaan.Alapäässä, siis alavatsassa ja hävyn alueella - myös muualla vatsan alueella-voi olla turvotusta pitkäänkin. Limakalvojen alueella ei minulla niinkään. Nämäkin ovat kyllä yksilö- ja tapauskohtaisia asioita.
Leikkauksen jälkeen on tykytyksiä ja pakotuksia, jotka voivat aiheutua paranemisesta ja kiinnikkeistä. Sinulla leikattu tähystyksellä, joten tilanne on hieman erilainen kuin mulla.
Minulla säännöllisemmät pakotukset esim. vasemassa nivusessa kestivät toista vuotta. Nyt ovat pikkuhiljaa vaimenneet. Vihlontaa oli myös eripuolilla vatsaa siellä täällä. Liikunnan tai fyysisen ponnistuksen jälkeen vihlonnat kovimmillaan.
Turvotus, ihoherkkyys ja pakotukset on mielestäni
hyvä ottaa esille viimeistään kontrollissa. Siten voidaan jatkotutkia. Jos asia sinua vaivaa, niin ota yhteys sairautta hoitavaan omahoitajaan.
Liikunta sinällään on erittäin hyvä asia. Kuntoilu auttaa paitsi fyysisessä kuntoutumisessa, niin myös henkisesti. Voimien mukaan kannattaa aloittaa liikkumaan ja liikkua jatkossa säännöllisesti useamman kerran viikossa. Lääkäriltä voi kysyä neuvoa sinulle parhaimmin sopivan liikuntamuodon löytämisessä ja mahdollisista särkylääkkeistä. Tsemppiä!
- Re: Turvotus alapäässä, kun imusolmukk. poistetturäpsy