Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kohdunkaulasyövästä

Hei!

Olen käynyt lueskelemassa täällä viestejänne jo muutaman viikon. Minulla todettiin papa lk 3 joukkoseulonnassa syksyllä 2007. Tulokset tulivat 3 kuukautta papan oton jälkeen.

Kävin kolposkopiassa helmikuun alussa, värjäyksessä todettiin muuntunut limakalvoalue, josta otettiin kolme koepalaa. Koepalatuloksia odotin neljä viikkoa, puhelimitse sain tietää, että niissä oli vaikeaa ja keskivaikeaa esiastetta. Minulle tuli sairaalasta kutsu loop-hoitoon, joka minulle tehtiin ennen pääsiäistä. Patologi tutkii vielä poistetun palasen, mutta eivät aikoneet ilmoittaa minulle sen tuloksista mitään, jos siitä ei löydy mitään "uutta"

Se, mikä minua ihmetyttää, on se, että sairaalasta en pyytämälläkään saanut mitään tietoa koepalatuloksista paperilla. Loop-lähetteessä luki vain tyyliin "teillä on todettu hyvänlaatuisia solumuutoksia". Minusta se kuulosti hiukan kornilta. Onko tällainen tiedotuspolitiikka ihan normaalikäytäntö vai olenko liian kiinnostunut omista asioistani?

Kontrolliaika minulle on varattu syyskuuhun. Minua asia vaivaa ja haluaisin nähdä tuloksista mustaa valkoisella, jotta olisi muutakin tietoa kuin tuo puhelimessa annettu tieto, jonka teermejä en enää tuon tarkemmin muista. Harmittaa, kun kolposkopian tehnyt eka lääkäri oli kiva ja keskusteleva, mutta loopannut lääkäri olikin sitten aika lyhytsanainen ja jäin jotenkin vastauksia vaille.

Kermeliini
Kermeliini | 7.4.2008 klo 21:37:15