Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikatun puolen käden käyttäminen

Minulla on leikkauksesta (kainalon tyhjennys ja osapoisto) aikaa jo yli 7 vuotta. Turvotus oli todella vaikea olkavarren murtumisen takia, varsinkin kämmenselässä ja sormissa. Pidin hoitohihaa ja hanskaa ehkä pari vuotta, mutta sitten en enää millään jaksanut, koska töissä tietokoneen näpyttely oli niin hankalaa.

Käsi on nyt lähes samanlainen kuin tervekin, mutta ajoittain tunnen kainalossa sen turvotuksen lisääntyvän. Silloin on yleensä tehnyt jotain pitempään tai istunut bussissa käsi liikkumatta.
Minulle lymfaterapautti sanoi, ettei pitäisi enää ollenkaan pestä ikkunoita, vaikka kyse onkin vasemmasta kädestä ja olen oikeakätinen.
Pyöräilen ympäri vuoden, mutta vähänkään pitemmille matkoille en lähde, käsi puutuu ja sormet jäykistyvät.

Kannattaa oikeasti olla varovainen, vaikka tuntuukin, että käsi olisi jo normaali. Aikoinaan minut peloteltiin sillä jättikäden uhkalla, tosin siltikään en voi niitä hoitohihoja ja hanskoja enää pitää.
kukkamaaria | 19.6.2011 klo 23:14:16