Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: terveisiä sairaalasta

Tsempit sulle. Mä itkin kyyneleet lopuun pelkooni. Mä pelkäsin eniten kipuja . Kyyneleet oli turhia. Mitään sädekehää me ei saada urheudesta kestää kipuja. Vaadit hyvät kipulääkkeet. Soitat jo etukäteen osastolle tai lääkäriin, silloin tiedät ite, mitä kysyä ja ne on sulle jo luvattu. Mulle lääkäri määräs viime viikolla oxynormin, nestemäisen morfiinin ja kunnon unilääkkeen, kaikki tarvittaessa lääkkeisiin. Täällä saisin panadoolia ja buranaa (vahvoja), mutta kun kipu koittaakin tulla pyydän oxynormin ja oon ollut voi sanoa kivuton. Kun uni ei tullut, pyysin unilääkkeen yhden aikaan ja heräsin juuri, kun tuotiin aamupala.
Kyvyt jotka on katkolla voidaan korvata. Mulla oikean käden liikeradat, sulla puhe...ok, ne on menetyksiä ja mitä ne kelleen merkkaa. Ilman niitäkin usein vaan voidaan jatkaa onnellista elämää. Mä oon menettänyt jo tunnon sormenpäistä. Multa putoilee tavarat, oon siis käsistni jo kömpelö, ei haittaa mua, mutta hammaslääkäri, kelloseppä joutuvatkin jo tekeen suuria muutoksia.
Täällä siis herättiin ekaan aamuun, ilman oikeaa rintaa, kaks dreeniä rinnasta roikkuen, kivuttomana ja väsyneenä. Tänään opettelen pistään napapiikin (ei satu) ja haavadreenin jo tyhjensinkin. Mun haava on niin pitkä, että siinä on dreeni viikon, kuten tikitkin. Sulla on omat haastees leikkauksessa, mutta pidät itses kivuttomana, jaksat ottaa muut haasteet vastaan.
Onnea sinulle!
Minna
Minnalla | 22.2.2014 klo 08:27:24