Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: luustoon levinneen rintasyövän kipulääkitys

Kaksi ja puoli vuotta olen kipuillut laajasti luustoon levinneen syöpäni kanssa vaihtelevalla menestyksellä. Pahimpaan aikaan Oxynorm, Oxycontin ja Temgesic aiheuttivat aina sairaalareissun oksentelun ja tajunnan heikkenemisen takia. Tramal ei auta ja Tramal Retard taas oksettaa. Voltaren rapid ei auta ja Lyrica auttoi aluksi.
Kipusädetys auttoi täydellisesti yli puoli vuotta.

Onneksi Panacodia siedän hyvin ja se auttaakin. Tuntuu pahalta syödä niitä jatkuvasti, mutta jos venytän ottamista kipu kasvaa eikä helpota niin pian otettuani taas tabletin.

Jotenkin kroonista syöpää sairastavana tuntuu kuin ei olisi väliä mitä vaivoihinsa syö! Toivoisin kuitenkin vakavaa keskustelua asiantuntijan kanssa, miten lääkitys olisi parasta tehdä. Tämä on minun ainoa elämäni: en osaa asennoitua (ainakaan vielä) että "hällä väliä kuolen kuitenkin".

Onko se todella tämä syöpä, joka jäytää?? Mielestäni kroonista syöpää sairastavaa ei oteta vakavasti ainakaan terveyskeskuksessa: kaikki pannaan syövän lukuun. Itse on keksittävä, mikä vaivaa (muu kuin syöpä). Onneksi tajusin mittauttaa verensokerini, joka oli 23.7!!!

Olisikohan kipulaastari elimistön kannalta huono vaihtoehto?

Tärkeintä on tietysti, että löytyy joku apu löytyy, joka ei aiheuta aivan hirveitä sivuoireita. Apua, jos Panacod lakkaa tehoamasta! Onko elämä sitten oksntelua ja puoloitajuttomana seiniä pitkin horjumista?
Sikke | 4.1.2014 klo 23:32:38