Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

KohtusyöpäLEIKKAUS tulossa/kysymystä?

Todettu kohtusyöpä ja tässä vaiheessa ei tietoa muista viallisista soluista. Menen ihan pian laikattavaksi, nyt viikonloppu välissä. Suunnitelma on nyt vaginan kautta tähystysleikata kohtu, munasarjat ja joitakin imusolmukkeita pois. Tätä tehdään paljon ja asia yleensä hoituu, nyt mietin leikkaustekniikkaa...

Olisiko minun kohdallani normaali vatsan päältä tehtävä leikkaus parempi?, sillä minä esim. jo valmiiksi kärsin ylihengittämisestä (hyperventilaatiotaipumus)? Tähän astisesti tiedän, että tuo sisäalue leikkaustilanteessa täytetään jollakin 'kaasulla', jota siellä sitten vielä herättyäni on ihan mukavasti sattumassa! Myös minun taipumus vedellä liikoja ilmoja suun kautta ylämahaan, joka kipeyttää sitä, saattaa tapahtua.

Olen jo hyvin keski-ikäinen, enkä sinänsä välitä vaikka naiselimeni leikataan pois, kunhan leikkaus menee hyvin ja syöpä saadaan pois. Levinneisyydestähän kuullaan vasta patologin tutkimusten jälkeen. Myöskään en yhtään välitä arvesta/arvista, jotka alamahalleni jäisivät. - Onko kenelläkään ajatusta tähän? Ennenvanhaanhan aina nämä leikkaukset tehtiin vatsan päältä. Entä tehdäänko leikkauksia alavatsalle tehdyistä pikku rei'istä, kuten esim polvileikkauksia tehdään? Eikö sekin olisi "kätevä". Minua nimittäin inhottaa, että mennään ahtaiden paikkojeni läpi intrumentteineen... Ihan kuin vanhanajan leikkauspuukko ei niin inhottaisi!

Tietysti puhun ja kyselen tästä leikkaavalle lääkärilleni, piankin. Mutta nyt viikonlopun ajan asia kieltämättä - on mielessä. Vertaisia etsin tässä :-(
Tiedokas | 21.11.2009 klo 14:46:22