Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Väsyttääkö Tamofen?

Tervehdys siskoseni,

Olen samoin syönyt Tamofenia viime lokakuusta lähtien, eli nyt n. 300 päivää.

Kunto pääsi minullakin hoitojen aikana huonoksi, ja olen pikkuhiljaa koittanut "tokeentua" entiselleni.
Olen ollut väsynyt, mutta én osaa sitä Tamofenin syyksi laittaa.
Mulle räpsähti vaihdevuodet päälle, sytot vei kuukautiset, ja Tamofen toi yöhikoilut.
Unet jää katkonaisiksi ja ohuiksi.
Se ainakin väsyttää.
Samoin uskon kaikkien hoitojen ja muutosten vaikuttaneen sekä psyykeen että kropaan, kaikki liikenenvät voimavarat käytin syövän selättämiseen
Nyt ei tahdo jaksaa mitään ylimääräistä.
Varannot pitää tankata täyteen uudelleen, eikä se tapahdu ihan hetkessä.

Olen päätttänyt olla armelias itselleni, ja rakentaa kaikenlaista kuntoa, fyysistä ja psyykkistä, tyvestä ylöspäin, pala kerrallaan.
Roomaakaan ei päivässä rakennettu!
Syöpä on melko rääkki, ja hoidot samaten.
Aikaa ja rakkautta saapi käyttää oman elämänsä eheyttämiseen =)
Eräs konkari lohdutteli minua, että meni toista vuotta säteistä, ennenkuin hän alkoi tuntea olonsa vahvaksi.
Kehoittipa kärsivällisyyteen (mikä on minulle aina hankalaa...)

Jos oikeasti tuntuu aivan voimattomalsta, tarkistuta kilpirauhashormonin tasot, yksinkertainen ja halpa verikoe.
Vajaatoiminta on aika yleistä syöpähoidon jälkeen, ja aiheuttaa mm. väsymystä. Hoitona on hormoonia purkista, ja alkaa vaikuttaa samana päivänä kun otat ekan pillerin.

Hyvää loppukesää sinulle!

Maiden

MarryMaiden | 9.8.2012 klo 15:46:23