Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Leikkauksen jälkeen
Tiedän että täällä useimmat ovat kokeneet saman, silti kirjoitan vähän minun näkökulmastani.Leikkaukseni alkoi 13.9. puolen päivän aikoihin. Edellisenä päivänä olimme tavanneet leikkaavan lääkärin, sairaanhoitajia ja anestesialääkärin. Monissa tutkimuksissa kävin vielä keskiviikkona, labraa ja ekg:tä yms.
Leikkaus sujui suunnitellusti. Vasemman rinnan poisto, pala oikealta ja vasemman kainalon tyhjennys.
Herääminen oli ensikertalaiselle aika rankka kokemus, meni aikaa ennenkuin kivut saatiin kuriin. Sain kuitenkin nukuttua pätkiä ja pääsin osastolle yöksi.
Yö sujui pätkissä, seuraava päivä piti sisällään hoitajien juttelua, lääkärin käynnin, fysioterapeutin ja sosiaalihoitajan juttelua. Iltapäivällä pääsin kotiin, täällä sitä nyt ihmetellään.
Kainalon tyhjennyksen takia on vielä dreeni ensi keskiviikkoon asti, se vähän hidastaa menoa. Olo on muutoinkin vielä erittäin toipilas, kivut pysyvät kurissa mutta olo muutoin hutera.
Lapset ovat jotenkin kireinä, pienintä kiukuttaa melkein kaikki ja jotenkin eivät osaa olla. Ehkä se tästä.
Itse en osaa enkä halua arpia vielä paljoa katsella. Tottakai pitäisi, mutta se tuntuu liian konkreettiselta. Sain sairaalalta kankaisen ensiproteesin ja sitä pidettäessä meinaa ajoittain jopa unohtaa mitä puuttuu, sitten taas totuus valkenee.
En ole ehkä antanut itselleni aikaa vielä varsinaiseen suruun, leikkaus tuli lopulta niin äkkiä. Ja jotenkin olen yrittänyt olla ehkä turhankin reippaana kokoajan. Tiedän että jossain vaiheessa se iskee kuitenkin.
Voimia kaikille leikkausta odottaville, siitä toipuville ja jo seuraavilla etapeilla olijoille.
Terhikki
- Leikkauksen jälkeenTerhikki
- Re: Leikkauksen jälkeenElokuu 62
- Re: Leikkauksen jälkeenTerhikki
- Re: Leikkauksen jälkeen03092012
- Re: Leikkauksen jälkeenSilkki
- Re: Leikkauksen jälkeenSilkki
- Re: Leikkauksen jälkeenrafael-66