Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rintasyöpä hoito yksityisellä

Hei,
Olen syksystä asti satunnaisesti seurannut keskustelua. Haluan kertoa oman tarinani.
Tämä herättää varmasti monia mielipiteitä, negatiivisia ja positiivisia, mutta haluasin kertoa eri mahdollisuudesta. Suomessa on loistavat syöpä lääkärit sekä julkisella että yksityisellä.
Rintasyöpä todettiin juuri syksyllä olevan hoitajalakon aikana, joten käytin hyödyksi vakuutukseni ja hakeuduin yksityiselle. (Taustalla myös suuri pettymys omalääkärin toimintaan julkisella puolella) Kaksi viikkoa ennen oli perustettu Helsinkiin Docrates klinikka, joka on erikoistunut rintasyöpään. Pääsin tänne hoitoon. Tätä kautta minulta on leikattu molemmat rintarauhaset pois ja laitettu tilalle täytettävät silikonit. Molemmille puolille tehtiin vartiaimusolmuketutkimus. Toisessa rinnassa oli syöpä (0,9mm) ja saman puolen kainalon imusolmukkeet tyhjennettiin, yhdessä vartiassa oli solutason muutos-ei muuta.Toinen rintarauhanen poistettin myös,koska magneettikuva näytti muutoksia. Vaadin rintarauhasen poistoa ja hyvä näin, koska kasvaimia oli ja rauhanen olisi varmasti hälytellyt joka vuosi. Tämä kaikki tehtiin, koska ehdottomasti myös halusin näin.
Ensin minulla aloitettiiin CEF-hoito, joista eilen oli viimeinen ja nyt 3 kertaa taxo edessä. Pahoinvointiin saan hyvän Emend lääkkeen, jolla pärjään hienosti.
Koska suoneni kipeytyi hurjasti ensimmäisen tiputuksen aikana, minulle asennettiin laskimo kanyyli 3 päivän varoitusajalla ja vielä loistavasti hoitojen välillä!
Jokaisen tiputuksen jälkeen saan Neulasta piikin. Tämä on osoittautunut loistavaksi ja kaikki arvoni ovat olleet erittäin hyvät.
Eli nyt minulla on kolme hoitoa edessä ja yksi leikkaus ( näin siis suunniteltu) jos Kaikki menee aikataulussa. Tapaan saman oman lääkärin aina ennen hoitoa, Timo Joensuun ja näen sen suurena etuna.
Tiedän, että moni potilas käy myös ykstyisellä lääkärillä hakemassa mielipiteitä ja kommenteja, vaikka onkin julkisella hoidossa. Eikä tämäkään ole huono asia ollenkaan.
Hoidot ovat kalliita ja ilman vakuutustani en olisi maksuista selvinnyt.
Minä olen ollut äärimmäisen tyytyväinen hoitooni. Kirurgini, Hilkka Peltonen, on lääkäri, jolla on sydän paikallaan ja kyky empatiaan:-)
Eli olen hyvin tyytyväinen valintani.
Mimmuska69 | 25.1.2008 klo 15:18:49