Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Epätoivoista odottelua
Hei,itse olin samassa tilanteessa toukokuussa. Ikää minulla 41-vuotta. Odottelu ja epätietoisuus tulevasta on ollut minulle yksi tämän sairauden vaikeimmista asioista. Onneksi leikkauksajat tulevat pikaisesti, itselläni kahden viikon sisällä diagnoosista. Tunteet ovat yhtä vuoristorataa, se kuuluu asiaan. Anna kyynelten tulla ja sure asiaa kun siltä tuntuu. Terapeuttini sanoi ihanasti että olisi enemmän omituista jos tämä ei tuntuisi missään. Itsekin sain alussa pysyttyäni jokseenkin 'järjissäni' tekemällä rutiininomaisesti juuri kaikenlaisia arkisia asioita.
Kun pääset leikkaukseen, alkavat asiat rullata eteenpäin. Päivä päivältä, viikko viikolta itsekin alat ymmärtää enemmän tätä sairautta ja ainakin jollakin tasolla hyväksyä tiettyjä asioita. Tietysti me kaikki olemme erilaisia ja jokainen käy tätä läpi omalla tavallaan.
Aika on se, mikä auttaa. Epätietoisuus tulevasta varmasti mietityttää. Saat kuitenkin matkan varrella lisää tietoa sairaudestasi ja se helpottaa asian työstämistä. Suomessa rintasyövän hoito on huippuluokkaa ja olet varmasti hyvissä käsissä. Itse olen kokenut tämän palstan vertaistuen korvaamattoman tärkeäksi. Tänne voit kirjoitella ja kysellä mieltä kaivertavista asioista. Aina löytyy joku, joka kulkee tätä samaa polkua kanssasi suurinpiirtein samassa vaiheessa. Konkarit voivat taas kertoa kokemuksiaan hoidoista tms. Meillä päin tarjotaan myös ammattiapua, jos tuntee tarvetta keskustella ammatti-ihmisen kanssa asiasta. Itse olen käyttänyt hyväkseni tämän mahdollisuuden ja minulla on todella ihana terapeutti, jota tapaan lähes viikottain säännöllisesti.
Vaikka itselläni kesä meni leikkauksissa ja hoidoissa (jotka jatkuvat vieläkin), paljon hyviäkin päiviä on ollut. En ole antanut sairastumisen täysin hallita elämääni. Olen nauttinut mukavista mökkiviikonlopuista perheen ja ystävien parissa. Olemme mieheni kanssa tehneet pieniä päiväreissuja ja olen ystävien kanssa käynyt milloin shoppailemassa, milloin lenkillä. Mukavien päivien voimalla olen jaksanut ne vähemmän mukavatkin.
Toivon Sinulle sylin täydeltä voimia. Tulet huomaamaan että selvisit tästäkin!
Voimahalauksin
Katjuliini
- Epätoivoista odottelua03092012
- Re: Epätoivoista odotteluaKatjuliini
- Re: Epätoivoista odottelua03092012
- Re: Epätoivoista odotteluaRakkain
- Re: Epätoivoista odotteluaElvira Mdigan