Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Luustometastaasituntemuksia
Minulla luustometarit oireilivat alkuun ajoittaisella vihlovalla (hampaiden vihlomista muistuttavalla) kivulla, joka iski yllättäen silloin tällöin. Varmasti kivun syynä minulla oli joku väärä/nopea liike tms. Tästä muutamien kuukausien päästä kivut olivat pahentuneet niin, etten enää päässyt sängystä ylös, ja lopulta saattoi olla 12 tunnin kipukohtauksia, jolloin vain huusin, enkä edes vettä voinut suuhuni ottaa. Silloin neste annettiin tiputuksella. Toiset päivät olivatkin sitten onneksi parempia...Selkäranka oli murtunut, useita metareita luustossa, halvausriski jne.
Koska olin raskaana, hoitoja ei voitu aloittaa, koska en halunnut aborttia. Myöskään kivunhoitoa ei voitu antaa täydellä teholla. Minua hoidettiin kyllä muuten hyvin olosuhteisiin nähden. Kiitos vaan kaikille!!!
Kärsin siis pari kuukautta vuodepotilaana vaipoissa. Sitten, vauvan synnyttyä leikkauksella, kipusädehoito, joka tehosi hyvin. Sitten CEF. Puolen vuoden jälkeen alkoivat taas oireet pahentua. Morkkua meni runsaasti, koska ei pystynyt edes makuulla olemaan. Sitten löysin ystävieni kautta lääkkeen, joka alkoi tehota jo kolmen viikon päästä. Seitsemän viikon päästä pystyin jättämään morfiinin pois. Reilun vuoden päästä kuvauksissa todettiin metarien pienentyneen. Teen tällä hetkellä töitä ja pystyn nauttimaan elämästäni. Toivoa siis on! Kaksi ja puoli vuotta on nyt kulunut luustometastaasien ilmestymisestä. Voin loistavasti. Pystyn elämään lähes normaalia elämää. Tsemppiä teillekin!
- LuustometastaasituntemuksiaKirsikka
- Re: LuustometastaasituntemuksiaKirsikka
- Epätoivo, ja uusi toivoKirsikka