Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: hoidot ohi
Hei Eeva! Hienoa, että kohdallasi ovt hoidot ohi ja uusi ovi avautuu elämässäsi. Sinulla on ollut melkoinen taival kuljettavana. Minun tarinani: tämän vuoden tammikuussa minulla todettiin kilpirauhasensyöpä, kaksi leikkausta, kasvain oli irrallinen ja siis ei ollut kiinittynyt verisuoniin eikä imusolmukkeisiin, hoitona oli yhden radiojodikapselin nieleminen ja viikonlopun eristys sairaalassa, pikkujuttu koko syöpä sanoi minut leikannut kirurgikin, ja niinhän se oli. Kesäkuussa tuli kutsu mammografiaan ja silloin jysähti, juuri kun olin ehtinyt iloita siitä, että olen terve, minulta löytyi vasemmasta rinnasta lobulaarinen rintasyöpä, luulen, että en ole elässäni itkenyt niin paljon, kun itkin mammografian uusintakäynnillä. Juhannusaaton aattona sain tämän tiedon. Minulta löytyi siis saman vuoden aikana kaksi täysin erillistä syöpää.Rinnasta löytyi kolme eri kokoista kasvainta ja kainalossa 8:ssa 21 imusolmukkeesta oli syöpäsoluja. Lääkehoidot ovat nyt meneillään: kolme dosetakselia(sama kuin taxo) takanapäin ja 3 cef-hoitoa tulossa eli puolivälissä olen, sitten päälle sädehoidot ja 5 vuotta hormonihoitoa. Levinneisyystutkimuksissa ei ole ilmennyt mitään etäispesäkkeitä, joka tieto on ollut valtava helpotus. Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä ja mieheni on eläkeputkessa,hänet irtisanottiin 1 1/2v. sitten, pääsi onneksi putkeen, olen valtavan onnellinen, että mieheni on nyt tässä kotona, ei tässä mekään leveästi eletä, mutta toimeen tullaan tyylillä "kaikki mikä tuleee, myös menee". Kyllähän tämä sairaus verottaa taloutta melkoisesti, mikä tottakai rassaa kaiken päälle, mutta kuitenkin olen onnellinen, että saan parantavaa hoitoa. Siinä olet oikeassa, että huumori ja yleensäkin positiivinen asenne on tässä prosessissa tärkeää ja vertaistuki, jota mm. saa tältä palstalta.
Kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista! Sini-likka
- hoidot ohirintasyöpä
- Re: hoidot ohiSini-likka
- Re: hoidot ohirintasyöpä