Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: luustoon levinnyt rintasyöpä ja sytostaatit

Hei, olen sairastunut rintasyöpään 2001 (saanut siis elää viisi onnellista vuotta sen jälkeen : ) ja minulla heti oli se tilanne, että oli luustolevinnäinen syöpä. No, järkytyshän oli kamala, mutta nyt kun katson näitä vuosia taaksepäin, elämää on luuston etäpesäkkeidenkin jälkeen. Toki onhan ymmärrettävä, että ei ole niiden onnellisten joukossa, joka parantuvat pysyvästi kun leikkaukset, sytostaatit ja sädetyksen on käyty läpi.
Minulla näinä 5 vuotena on annettu 9xCEF ja nyt juuri tuli kolmas sarja doketakselia. Hoitoja on annettu, koska markkeriarvot ovat hieman nousseet.
Joskus on luustossa ilmennyt hieman kolotusta, mikä on mennyt lievillä, mm. Burana 200 ohi. Kerran sain alaselkään ns. kipusädehoidon, se vei kivun pois.
On siis ollut tarkoitus hoitaa luustoa ja pitää se hallinnassa, ettei etenemistä tapahtuisi pehmytkudoksiin.
Siin, häntä pystyyn. Jos kipuja / särkyjä, kerro ihmeessä lääkärillesi, hyviä särkylääkkeitä saa myös häneltä.
Tintta
ps. Sytostaatit eivät ota syöpää pois luustosta, kun se siellä on, niin on, mutta voidaanhan tilanne saada hyväksi monen vuoden ajaksi
Tinttamari | 8.9.2006 klo 10:58:44