Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sairasloma

Minä sain myös säteet, joten en ole ihan kysymyksesi kohderyhmää. Kävin töissä myös sytojen välillä, lähinnä taloudellisista syistä. Välillä hoidettiin sairaalassa työkuntoon =). No, en suosittele ehkä tuota tapaa, varsinkaan jos asiakkaita pitää kohdata. Mutta kun asunkin yksin, tavallaan työ auttoi unohtamaan syövän ja yksin ollessani olin usein peloissanikin. Sitten sattuikin tapaturma, joka pakotti sairaslomalle. Käsi murtui, ja sillä ei enää pystynyt tekemään mitään. Ja sattui olemaan se leikattu käsikin. Samoin säteiden aikana pyysin sairaslomaa, oli rankkaa se kulkeminen, ja olisi pitänyt tehdä kahden ihmisen työt kun työkaveri puolestaan oli tapaturmaisesti kaatunut.

Masennus iski minuun, eikä hellitä. Olen tosin siihen ollut aina taipuvainen. Nytkin tässä mietin, voinko jäädä sairaslomalle. Pelkään, että jatkuva stressi ja uupumus altistaa myös syövän uusimiselle. On tämä outoa. Nuoria ihmisiä olisi tulossa minunkin tilalleni, takuulla vähintään 100 jos paikkani laitettaisiin ulkoiseen hakuun nyt. Toivoin, että sairaus olisi opettanut jotain, ja niin olikin hetken aikaa. Nyt on taas samassa hiekkakuopassa, johon joku kaataa lisää hiekkaa sitä mukaa kuin sitä lapioin pois.
Hoitakaa itseänne, ainahan voin neuvoa muita =)

kukkamaaria | 6.9.2008 klo 16:29:53