Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaus takana

Hei, tervetuloa "takaisin". Kiva kuulla, että olet hyvillä mielin.

Minulla leikkauksen jälkitarkastus oli leikkaavassa sairaalassa ja siellä kirurgi saattoi "aavistella" kasvaimen laadun perusteella, että minkälainen hoitosuunnitelma tulossa. Varsinainen ja virallinen hoitosuunnistelma tuli ensimmäisestä syöpälääkärin tapaamisesta Meilahden Syöpäpotilaiden klinikalta, jonne tuli kutsu sitten jälkitarkastuksen jälkeen. Kirurgi saattaa kyetä tarkkaankin kertomaan mitä on tulossa, mutta minulle kävi niin, että kun oli kaksi leikkausta ja molemmissa eri kirurgit, niin heidän mielipiteensä hoidoista oli ristiriitaiset. Ensimmäinen kirurgi sanoi, että sytot säteet ja hormooni ja jälkimmäinen sanoi, että säteet ja hormoonit. Lopputulos sitten syöpälääkäriltä: sytot, säteet ja hormoonit. Et kirurgit ei välttämättä ihan tarkkaan tiedä, kun kaikille kuitenkin tehdään yksilöllinen hoitosuunnitelma, vaikka välillä tuntuisikin, että valtaosalla on samanlainen hoito "paketti". Tätä siis vain kerroin, ettei tule sinulle yllätyksenä, jos kaikki asiat ei selviä vielä jälkitarkastuksessa.

Mut kuten itsekkin kirjoitit, niin säteet ainakin, kun kerran säästävä leikkaus. Minullakin leikattu rinta säästäen ja nätisti myös "muokattu" leikattua rintaa samalla, joten leikauskohtaan sivuun ei jäänyt "ontoa" kohtaa. Toinen leikkaus minulle tuli sen takia, kun jälkitutkimuksissa löytyikin yhdestä vartiasta mikrometari, niin sitten leikatiin uudelleen ja poistettiin kaikki imusolmukkeet leikatun puolen kainalosta.

MeriTuuli
MeriTuuli | 10.7.2007 klo 15:56:52