Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Miksi TRAM tai muu rekonstruktioleikkaus meni pieleen?

Korjaukseen mennessä minulle ainakin moneen kertaan kerrottiin mahdollisuudet kuolioon, tulehtumisiin ja muihin komplikaatioihin. Kerrottiin, että pahimmassa tapauksessa koko uusi rinta joudutaan poistamaan ja jäljelle jäisi kipeät haavat ja koko prosessi voitaisiin joutua tekemään ja suunnittelemaan ihan uudelleen. Kerrottiin, että tämä ei ole ollenkaan harvinaista koska on sen verran suuresta siirteestä kyse.

Pelkäsin itse kovin tuota epäonnistumisen mahdollisuutta, mutta olin silti valmis kolmen vuoden odottamisen jälkeen koetukseen. Selvisin, mutta tiedän kaveripiirissäni useita, joilla on erilaisia komplikaatioita ollut.

Uskon, että sinulle Auts asia on erityisen tramaattinen, koska ymmärsin tekstistäsi, että syöpäleikkaus ja heti tehtävä korjaus tehtiin samalla kertaa. Sinulla on kaksi asiaa käsiteltävänä. Eli itse syöpä ja sitten vielä tuo epäonnistunut korjaus.

Jollain luennolla kuulinkin aikanaan, että ne jotka saavat uuden rinnan vasta usean vuoden odotuksen jälkeen ovat tyytyväisimpiä, koska ovat joutuneet sopeutumaan tuohon vaillinaiseen kehoonsa ja elämään sen kanssa. He vertaavat uutta korjattua kehoa tuohon vaillinaiseen monttuun kun taas ne joille korjaus tehdään heti vertaavat kehoaan siihen ehjään kehoon, mitä se oli ennen mitään leikkausta.

Toivon sinulle voimia ja toivottavasti saat myönteiset ajatukset elämääsi ja pystyt suunnittelemaan lääkäreiden kanssa uutta korjausta vaikka jollain kevyemmällä tavalla esim. proteesilla tai rasvan siirrolla.
kesätuulahdus | 22.8.2013 klo 15:29:54