Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: CEF ja oheislääkitys siihen kylkeen

Hei Poola, Luepa eilen illan vuodatukseni oloista 2. Cefin coctaileista. Soitin äsken sytopolille ja kyselin kortisonista ja ohjeista kun tuntuvat olevan eri paikoissa erilaiset.

Minä pyysin etukäteen tiputuksen yhteyteen pahoinvointilääkkeen ja kokeilevat nyt Emendiä + Kytriliä joka pitäisi olla tehokas ja hyvin siedetty.Siinä coctailissa menee myös kortisoni, jonka sain tietää nyt kun soitin ihmettelin, että miksi tänään pe, la, su 7.5mg päivässä. Sain tietää, että se kortisoni suojaa nimenomaan pahoinvoinnilta. Ja em. on ohjeen mukainen annostus. Tuohon totesin että ohjeet vaihtelevat eri sairaaloissa. Ehdotinkin että eikö annoksen ainakin voi ainakin jakaa kahteen osaan tai mieluusti puolittaa, kun mainitsin että viime yönä nukuin 2 tuntia ja univelka kostautuu lähipäivinä. Illalla otin yhden Granisteron stadan ja sillä olen pärjännyt aamupäivänkin hereillä, syöden tunnin välein jotain. Hoitaja ymmärsi näkemykseni ja aion ottaa kortisonia tänään vain puolikkaan annoksen kahdessa erässä ja kuuntelen itseäni niin etten kenties loppuja ota lainkaan tai jos pahoinvointi yllättää niin pahoinvointilääke joka mielestäni tehoaa tosi nopeaan. Nyt vointini todella hyvä, elän jo toivossa että tämä 2. olisi tässä.

Minulla viimeksi oli pahoinvoinnin tunnetta johon otin yhteensä 3 primperania, kesti kahtena päivänä. Kortisonit puolitin omapäisesti ja otin niitäkin vain 2 kahtena päivänä. Sen jälkeen seurasi uupumusta, muttei lainkaan niin pahaa kuin taxoista, joissa tuo kortisonikrapula oli varmasti vielä suurempi.Ja mikä parasta pää oli selkeästi selvempi.

tullis | 21.10.2011 klo 10:39:37