Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hampaan menetys
Bis bis,Olen itsekin täällä palstalla "toitottanut" hampaiden merkityksistä sytostaattihoidossa - sekä ennen että jälkeen niiden. Kunnon tarkastus ennen hoitoja ja sen jälkeen säännölliset tarkastukset. Vielä vuosien jälkeen hampaat voivat oireilla.
Itse voi auttaa asiaa hoitamalla hampaita hoitojen aikana vaahtoamattomalla hammastahnalla sekä suuta kosteuttavalla aineella (kuten geelit, imeskelytabletit, suihkeet). Hammastikkuja ei saa käyttää eikä hammaslankaakaan suositella. Kaikella tavoin on estettävä "pintojen" rikkoontuminen tai kuivuminen - oli sitten kyse itse hampaista tai ikenistä. Jos tulee infektio, voi hoito lykkääntyä ja/tai pidentyä. Suurten hammasoperaatioiden tekeminen sytostaattihoitojen aikana on aina vähintäänkin hankalaa ja niitä tulee välttää "viimeiseen saakka".
Myös mahdollisten sädehoitojen aikana kannattaa vielä jatkaa samoja toimintoja kuin sytostaattienkin kanssa.
- Hampaan menetysbis-bis
- Re: Hampaan menetysKristitty Lilja
- Re: Hampaan menetyssoikku
- Hampaatonna...Kristitty Lilja
- Re: Hampaatonna...hilleviivi