Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Huomenna taas tarkastukseen!
No varmasti on monia, joilla on välillä Papassa esim, luokka II ja sitten taas luokka I. Itsekin olen sellainen. Heittelee siis. Kohdunkaulan ja emättimen alueen ns, epäspesifiset (tarkemmin määrittelemättömät) tulehdustilanteet (epäpuhtaustilanteet) voivat vaihdella. Ja syytkin voivat esim. pitkän elämän aikana vaihdella ilman, että lääkäri aina pääsee edes saa sitä aiheuttajaa selville, Itse on jo 59-vuotias ja ensimmäinen sairastettu papilloomatartunta oli jo 26-vuotiaana, jolloin niistä ei edes vielä tiedetty niin paljoa kuin nykyisin. Asia vain huomattiin kun oli kukkakaalimaisia (kondylooma) muodosteltia, Ne penslattiin silloin, vuosia meni hyvin, 2 lastakin synnytin normaalisti, Ja sitten taas joskus putkahti sitä Papa II-luokkaa (atypia). Ja parani itsestään I-luokaksi, Kohdunnapukka oli kuitenkin koko ajan kirjava, pilkullinen. Syytä ei osattu sanoa. Josko nyt sitten sain jonkin uuden tartunnan (mahd. uusi papillooma tai adenovirus) tai sitten vain ikä tekee temppujaan, mutta tuli kuitenkin krooninen kohdunkaulantulehdus (cervisiitti) ja se kohta poistettiin Loop-konisaatiolla, Papillooma-epäily on ollut Papoissa, mutta nyt ei poistokohdassa voitu enää osoittaa papilloomaakaan vain tulehdussolukkoa, Siis vastaisin oman kokemukseni perusteella, että tuo tilanne voi "sahata ja sahata" ihmisillä. Pitää vain hoitaa sitten, Olen kuullut ainakin 3:kin konisaatiota tehdyn. Loop-konisaatiossa yritetään ottaa pois "huonoa" solukkoa aina terveelle kudokselle asti. ´Silti en tiedä asiasta kaikkea. Toivottavasti jotain hyötyä on vanhan tiedoista.- Re: Huomenna taas tarkastukseen!pelkokerroin10
- Re: Huomenna taas tarkastukseen!arjak
- Re: Huomenna taas tarkastukseen!Granulosa
- Re: Huomenna taas tarkastukseen!katjushkainen