Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Pettynyt
Hei Vianna!
Minulla oli tämän syövän alkututkimusten jälkeen kaikenlaista viivytystä, muutamia viikkoja. Elokuun alussa aloitettiin tutkimukset ja leikkaus oli 03.10.
Kerran minulle soitettiin, että oletko saanut kutsun kirurgian poliklinikalle, että minun olisi pitänyt jo olla siellä.
Sanoin olevani lähdössä, koska aikani on klo 14.30. Heillä oli merkitty vastaanottoajaksi klo 10.30.
Minulla on matkaa sairaalaan 116 km, joten ei sinne ihan hetkessä matkusteta.
Sillä viikolla siirrettin aikaa vielä kaksi kertaa, mutta minun hyväkseni, kun tutkimuksiin oli lisätty magneettikuvaus ja kainalon ultraääni.
Alkuvaikeuksien jälkeen kaikki on pelannut erinomaisesti. Suurimmat puutteet olivat yksityisvastaanottojen puolella, joissa olin alkututkimuksissa, sieltä en saanut tietoa syövästä heti ja minut toiseen tutkimuslaitokseen lähettänyt lääkäri harmitteli, kun hän ei ollut saanut puhelimitse tietoa syövästä, niin hän olisi järjestänyt vastannottoajan, ettei olsi tarvinnut puhelimessa kertoa minulle rintasyöpälöydöksestä.
Kuitenkin minulle jäi siirroista ym.viivytyksistä tunne, että minulle tehtiin näin tarpeellisia lisätutkimuksia, ja itse sain "henkistä kasvuaikaa" leikkaukseen.
Lääkäri vakuutti minulle, että muutamien viikkojen viive ei vaikuta syöpäni leviämiseen. Kasvaakseen syöpäsolusta 1 cm kokoiseksi kuluu kuulemma aikaa 1-2 vuotta.
Olen pahoillani joulusauna ehdotuksista, koskaan ei tiedä onko toisella ihmisellä eri tilanne, ettei voi mennä esim, saunaan, josta itse nautin suunnattomasti.
Jokainen tietää tietysti parhaiten oman tilanteensa milloin olisi itselle sopiva aika mennä leikkaukseen. Itse ajattelin, että jouluna en haluaisi olla niin kipeä, kun leikkaushaava on suuri ja joutuu varomaan paljon ettei satuta itseään.
Hyvää joulun odotusta.
Terv. Manti
- PettynytVianna
- Re: Pettynytmanti
- Re: PettynytVianna
- Re: Pettynytuukole
- Re: Pettynytmanti
- Re: PettynytSyksy2013