Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Vinkki

Kävin kampaajalla. Mun oma tukka on lähtenyt ihan mukavasti kasvamaan ja on tiheä. Jossain vaiheessa alkoi tulla hilseen näköistä, ja siihen kampaaja sanoi, että päänahka on kuiva, että pitäisi vähän välttää liiallista peruukin pitoa. Ei se siis ollutkaan hilsettä, vaan päänahka oli niin kuiva. Olin käyttänyt hilseshampoota, ja sitä ei saa enää käyttää. Niskan yläpuolella hiusten kasvu on ollut hitaampaa, liekö sitten peruuki painanut..Pidän kuitenkin töissä ja joissakin tilaisuuksissa peruukia.

Olen usein kotonakin pitänyt jotain myssyä päässä, kun päätä on paleltanut. Nyt annan ilmakylpyjä päänahalle ja käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta, joka hoitaa päänahkaa (ei sis. parabeeniä, hajusteita eikä silikonia). Ostin myös luonnonharjaksista valmistetun hiusharjan, jolla harhailen useasti päätä, hieronta tekee hyvää myös hiuspohjalle, ja hilseen näköinen kuiva iho irtoaa.

Toinen juttu: syökää mahdollisimman paljon nokkosta! Googlaamalla löytyy nokkosesta tietoa, on hyvin terveellistä ja auttaa vaivaan kuin vaivaan. On viime vuoden palkittu rohdoskasvi. Hain luontaistuotekaupasta ruskeaan pussiin pakattua nokkosmursketta. Laitan sitä esim. salaatteihin ja puuron päälle, ja se on ihan hyvääkin, tai ei oikeastaan maistu paljoa miltään. Sitä saa myös teenä, ja se on yksi parhaista teelajikkeista mitä olen maistanut.

Hyvää Pääsiäistä kaikille!
tuike | 5.4.2012 klo 10:34:42