Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Pseudomyksooma

Hei!

Minä sain kyseisen diagnoosin noin vuosi sitten. Meitä ei ole montaa Suomessa. Vertaistukea löytyy, oletko jo löytänyt?

Syyskuussa 2010 menin gynekologille runsaan vuodon vuoksi, josta tämä vyyhti lähti liikkeelle. Reilu kuukausi sen jälkeen heräsin suunnitellusta tähystysleikkauksesta, joka oli muuttunut avoleikkaukseksi. Herättyäni sain kuulla sairastavani erittäin harvinasita syöpää. Marraskuussa 2010 minulle tehtiin uusi leikkaus ja sen lopuksi vatsaontelon sytostaattihuuhtelu. Tulos oli hyvä, kaikki silmämääräinen kasvain saatiin pois.

Kesäkuussa 2011 oli puolivuotiskontrolli, jossa huomattiin suurentuneet imusolmukkeet alalantiossa ja tämän johdosta aloitettiin sytostaattihoidot. TT-kuva otettiin pari viikkoa sitten ja hoito toimii.

Elämä on aikamoista vuoristorataa,varsinkin tunnetasolla. Olen yllättynyt miten nopeasti kuitenkin olen pystynyt elämään tämän sairauden kanssa niin, ettei se hallitse elämääni jatkuvasti. Se on paha jota kannan mukanani. Jos kuitenkin pystyn elämään edes yhden päivän ajattelematta sitä, olen voittanut erän.

Tämä sairaus on erittäin harvinainen ja jokaisella se on omanlainen. Oletko jo hoidossa ja mikä on "tarinasi"? Olisi mukava kuulla/lukea. Jaksamista elämääsi!
Mariza75 | 15.10.2011 klo 09:53:47