Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Haimasyöpä nuorella
Sain viime viikolla diagnoosin jatkuviin mahakipuihin ja oksenteluihin, että sairastan haimasyöpää. Eräs lääkäri kehtasi väittää alkuvaiheessa, että olin raskaana ja sivuutti oireeni kokonaan. Vasta kun menin yksityiselle niin aloin saamaan vastauksia. Koko elämä meni kertaheitolla uusiksi, kun ennuste on todella huono toipumisen suhteen. Olen vieläkin aivan shokissa, kun suren nyt sitä, että mitä kaikkea jää vielä kokematta. Olen vasta 27v ja elämä olisi ollut edessäpäin.Ensi viikon maanantaina on leikkaus ja sen jälkeen alkaa hoidot. Lääkäri sanoi, että ei anna "kunnollista" ennustetta ennen kuin vasta leikkauksen jälkeen, mikä minusta on todella outoa. Kai nyt ultrasta ja patologin tutkimasta näytteestä voi jo suoraan ennakkoon ennustaa tuon elinajan odotteen, eikä vasta leikkauksen jälkeen? Vai mikä tuossa leikkauksessa on nyt niin mullistavaa, että pitää kituuttaa mua tiedon puutteessa. Muutenkin kuin ahmin kaiken tiedon haimasyövästä, niin 5v päästä ei enää juuri kukaan ole elossa. Toivottavasti itse kuuluisin tuohon porukkaan, joka sinnittelisi pitkään.
Onko täällä mahdollisesti muita haimasyöpään sairastuneita tai "nuoria" syöpäpotilaita?
- Haimasyöpä nuorellakuollut_jo_eilen
- Re: Haimasyöpä nuorellaTuskamuikkunen
- Re: Haimasyöpä nuorellaTyrni65