Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Arpakuutio ! Saako kysyä.

Hei,
saa toki kysyä. Minulla todettiin lobulaarinen eli rauhasperäinen rintasyöpä viime maaliskuussa. Kasvaimen koko oli loppujen lopuksi sitten 6 cm ja se ei näkynyt mammografiassa! Syöpä oli levinnyt kainalon imusolmukkeista 9/14. Tuo viheliäinen oli kuitenkin gradus 1 ja jakautumisnopeus n 10%. Tauti oli myös vahvasti hormonipositiivinen ja her2-tekijä puuttui. Näihin positiivisiin uutisiin koetin toivoni ripustaa diagnoosivaiheessa, jolloin maailma tuntui romahtavan.
En ole ikinä kokenut itsenäni niin pieneksi kuin levinneisyystutkimuksissa! Onneksi syöpä ei ollut levinnyt ainakaan silloin.

Olen käynyt läpi leikkauksen viime maaliskuussa ja samalla minulle tehtiin uusi rinta LD-kielekkeellä. Sain sytostaatit (6xCEF) ja nyt olen sädehoidoissa. Päälle tulee Tamofenit 5 vuodeksi.

Kummasti sitä sopeutuu tähänkin elämään ja ajatukset sairauteen vaihtelevat. Välillä korkea uusiutumisriski pelottaa, sitten on päivä jolloin syöpä voi häivähtää ohi mennen mielessä. Olen koettanut ajatella, että periaatteessa nyt kai olen terveimmilläni moneen vuoteen: paha on pois ja uusiutumia ei ole tiedossa.

Asetin itselleni jonkunlaisen tavoitteen selvitä sytot läpi, sillä voin niiden aikana todella pahoin ja sainkin kolme viimeisintä sairaalan osastolta käsin...pyysin, että saisin mahdollisimman nukuttavan lääkityksen, jolla pääsen pahimman pahoinvoinnin yli. Minulla, kun tuppasi menemään pää sekaisin suurista annoksista kortisonia ja pahoinvointilääkkeitä.

Miten sinulla? Onko sinun uusiutumisriskisi korkea?

Hyvää viikonloppua ja rauhallista mieltä!

t. arpakuutio
arpakuutio | 14.11.2008 klo 14:37:35