Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: hedelmällisyys-ja vaihdevuosiasiaa.. :/
Itselläni oli myös sama hoito kuin sinulla. Mutta olen hieman vanhempi (yli neljäkymmentä). Joten enää ei raskaaksi tulo ole minulle ajankohtaista, mutta en kyllä vielä haluaisi vaihdevuosiakaan! Minun sytot loppui viime kesänä ja samalla loppui kuukautiset neljäksi kuukaudeksi. Kun joulun alla otettiin hormoniarvot, niin ne oli ihan vaihdevuositasolla. Sen jälkeen vuotoa on tullut säännöllisemmin ja kuumat aallot hävinneet. Syksyllä otetaan taas hormonikokeet, joten sitten tiedän enemmän, onko minun hormonitoiminta palautunut normaaliksi. Siitä olen saanut ristiriitaista tietoa. Osa lääkäreistä on sitä mieltä, että olen jo niin vanha, että vaihdevuodet ne nyt vaan on ja osa sitä mieltä, että kyllä hormonitoiminta voi vielä palautua. Nuorilla naisilla kuulemma vielä korjaantuu.Muistelen jostain lukeneeni, että raskautta ei suositella kolmeen vuoteen hoitojen jälkeen. Mutta mene gynekologille, ne tietävät näistä ongelmista. Minä olisin saanut syöpäpuolelta lähetteen ihan julkisen terv.huollon gynekologille. Järjestyisikö sellainen sinulle? Tai sitten yksityiselle.
- Re: hedelmällisyys-ja vaihdevuosiasiaa.. :/tuulikki