Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Syto-putkesta viimein ulos :)
Hei Kukkurukuu! Pahin on Sinullakin nyt ohi! Voit täydellä sydämellä onnitella itseäsi.Se hyvä puoli tuossa "putkesta putkeen" hommassa on, että ei kauheesti ehdi mitään miettimään ja onneksi ei kauheesti tarvitse miettiäkään,kun ammatti-ihmiset ovat miettineen meidän puolestamme.
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että sädetysputki menee todella vauhdilla ja on enää pikkujuttu sen rinnalla mitä tähän mennessä olet käynyt läpi. Omat 30 (25+5) sädetyskertaa ovat kuin ohi mennen vähentyneet niin, että enää on jäljellä 1+5 sädetyskertaa. Sädetetty rinta on, voisinko sanoa, hyvin ruskettunut. Minulla, punatukkapikmenttisenä, se tarkoittaa hyvin punainen. Loppukroppa saakin sitten odottaa ruskettamista (punotusta) vuoden päästä kesään. Sitä kun ei kannata, ymmärrykseni mukaan, kovasti itseään auringolle altistaa heti sädetysten jälkeen.
Varaa itsellesi iso Bepanthen emulsiovoideputki ja aloita sillä rasvaaminen heti kun ihosi alkaa reagoida sädetykseen. Minulla iho kesti punottamatta toistakymmentä sädetyskertaa. Voiteella olen saanut pidettyä sädetysalueen ihon kutinat ja kirvelyt poissa. Sädetysalueen iho kannattaa kuitenkin suihkuttaa ennen sädetykseen menoa, jotta siinä ei ole Bepanthenjäämiä. Keittosuolaliuoskäärettä käytin aluksi myös, mutta lopulta siirryin pelkkään voiteluun. Muutama vesirakkula nännini viereen ilmestyi, mutta nekin kuivuivat itekseen, kun varjelin niitä rikkoutumasta.
Tsemppiä sädetysputkeen
Uppe
- Syto-putkesta viimein ulos :)Kukkurukuu
- Re: Syto-putkesta viimein ulos :)Kukkurukuu
- Re: Syto-putkesta viimein ulos :)Johanna65
- Re: Syto-putkesta viimein ulos :)Uppe
- Re: Syto-putkesta viimein ulos :)marijamari