Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kysymyksiä fibroadenomasta...

Minulta löydettiin fibroadenoma vasemmasta rinnastani muutama vuosi sitten, ultralla ensin katsottiin ja sitten otettiin paksuneulanäyte, jonka jälkeen se todettiin fibroadenomaksi. Toteamisen jälkeen olen käynyt kerran kontrollissa ja huomattiin, että se on joko hieman kasvanut tai se mitattiin vain eri kulmasta. Lääkäri sanoi tuolloin, että se ei voi muuttua pahalaatuiseksi, eikä sitä tarvitse poistaa jos se ei häirite elämää.
Nyt olen kuullut useammalta taholta, että se voi muuttua pahalaatuiseksi ja se pitäisi poistaa, varsinkin kun se on läpimitaltaan yli 3cm...
Nyt haluaisinkin sitten tietää, että voiko se muuttua pahalaatuiseksi ja pitäisikö se joka tapauksessa poistaa?
Itselläni se ei ole pahasti häirinnyt sen jälkeen, kun synnytin tyttäreni, koska rintani kasvoivat niin paljon. Raskausaikana sitä vihloi kovasti ja usein, mutta imetyksen lopettamisen jälkeen vihlonta on hävinnyt melkein kokonaan.
Olen varaamassa aikaa alkuviikosta jälleen kontrolliin, joten olisi mukava kuulla sitä ennen mielipiteitä tästä, jotta osaisin sitten kyseenalaistaa lääkärin vastauksia...
Kiitoksia jo etukäteen.
Henna | 6.5.2006 klo 00:14:20