Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Luuston metastaasien hoito?

Minulla on rintasyövästä lähtöisin metastaaseja kaikkialla luustossa. Luustoon levinneisyys löydettiin 1½ vuotta sitten vajaa 2 v. rintasyövän toteamisesta. Metastaaseja ei ole toistaiseksi muualla kuin luustossa.

Nyt hoitona sytostaatit eli taxotere. CEF sain viime vuonna, se ei enää tehoa. Välillä olin hoitotauolla, jolloin vain Femar. Luustonkovetuslääkeitä en voi käyttää matalien kalsiumarvojen vuoksi. Luustoa vahvistaa vain kalkkitabletit. Kipulääkityksen Oxycontin ja Oxynorm.

Olen saanut myös sädetyshoitoja kipuihin. Pahimmat alueet eli lonkat ja rintaranka on sädetetty. Sädetyksestä on ollut todella paljon apua. Sehän kovettaa samalla luustoa kivun vähentämisen lisäksi.

Kivut ovat ajoittain sietämättömiä ja liikkuminen huonoa, mutta niin sitä vaan mennään eteenpäin päivä kerrallaan.
Äidilläni oli tapana sanoa, kun jotakin liikaa huolehdin, jotta "antaa hevosen murehtia, sillä on isompi pää".

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!
t.Talvio

Talvio | 9.5.2008 klo 12:21:42