Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Sytoputki päättyi eilen - olipa kokemus

Heippa kaikki palstalaiset. Olen puolisen vuotta ahkerasti vieraillut täällä palstalla kuten rintasyöpäyhdistyksenkin foorumilla. Saamani tuki on ollut korvaamatonta. Ilman teitä en olisi jaksanut. Matkan jatkuessa olen koettanut itsekin olla tukena ja tsempata, sen minkä olen osannut. Eilen päättyi sytoputki. En osaa itsekään vielä tajuta, että se on ohi. Ensi viikolla onkologin tapaaminen ja jos siellä verikokeista ei mitään ihmeellistä ilmene, aloitetaan 5-vuoden hormonihoito ja kontrollikäynnit.

Meillä kontrollikäynnit hoidetaan kirurgian poliklinikalla tai rintasyöpähoitajan vastaanotolla. He eivät kuulema osaa sanoa juurikaan mitään, esim. lääkityksiin koskeviin kysymyksiin. Mutta näin täällä. Ymmärtääkseni pääkaupunkiseudulla kontrollikäynnit on onkologilla? ja siellä on joku oirepolikin, johon voi olla tarvittaessa yhteydessä. Mutta näillä mennään...

Nyt koetan vähän ottaa 'syöpävapaata' - täältäkin - saas nähdä kuinka kauan maltan pysyä pois =)

Kaikkea hyvää kaikille palstalaisille Tommy Tabermanin sanoin:

Jotka tulevat suorinta tietä,
saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä et löydä perille.
Katjuliini | 2.11.2012 klo 14:06:28