Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Käden puutuminen
SeilaaOnko Sinun leikkauksestasi jo pitkäkin aika? Meinaan vaan, että keinot hoitaa asiaa vähän riippuvat siitä, ovatko hoidot vielä edessä vaiko jo takana... Mutta joka tapauksessa, lymfahoitajaksi koulutettu fysioterapeutti osaisi auttaa, ja hänen luokseen voisit päästä lääkärisi lähetteellä.
Minulla oli vastaavaa pinkeyttä heti leikkauksen jälkeen ja sytojen kuluessa, mutta myöhemmin olen hyvin onnistunut pysymään siitä erossa, ahkeralla liikunnalla mutta myös lymfa- ja fysioterapialla.
Lymfaterapeuttini väitti, että syöpähoidoista (sädehoito mukaan lukien) pitäisi olla vähintään puoli vuotta ennen lymfaa, mutta mahtaneeko tämä olla yleinen maan tapa? Kun jossakin joku toinen sanoo, että heti pitäisi hakeutua lymfaan/painesiteisiin kun käsivarsi tai kämmen alkaa turvota. Minulle riitti pelkä lymfahieronta, enkä ole tarvinnut puristushihoja tai -käsineitäkään.
Rannekanavaoireyhtymä tulee myös mieleen sormien puutumisesta, joten kannattaa kokeilla ensin venytellä kiristävää ja puutuvaa kättään esim. näillä jumppaohjeilla:
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Ergonomia/Tyokalut/hiirijumppa.htm
T. Karhutar
- Käden puutuminenseilaa
- Re: Käden puutuminenKarhutar
- Re: Käden puutuminenseilaa