Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kysymykset?
Hei!Leikkauksen jälkeen on odottavan aika pitkä, mutta kannattaa kirjata ylös kysymyksiä, joita tulee mieleen. Itselläni oli "reppuvihko"(olen 4 lapsen äiti:))eli kirjasin vihkoon aina mikä oli epäselvää. Se oli oiva apu myös hoitojen aikana, kun muisti alkoi pätkiä.Hoidot alkoivat n. kuukauden päästä leikkauksesta ja sitä ennen oli käynti leikkaavan lääkärin luona ja onkologilla. Patologian vastaukset vievät oman aikansa, mutta kyllä hoito varmaan pyritään aloittamaan kuukauden kuluessa.
Kävin hoidoissa Turussa ja siellä on omahoitaja. Aivan korvaamaton apu. Eli hänen kanssaan käytiin vielä läpi patologian lausunto ja hoitosuunnitelmat. Samoin häneltä sai peruukki ym neuvot ja paperit. Kaikki patologianlausunnot saa kopioina ellei niin muista pyytää.Lääkärissähän käydään hoitojen aikana monta kertaa ja minulla ainakin oli kysyttävää lausunnosta vielä viimeiselläkin kerralla. Ei kannatta yrittää ymmärtää kaikkea yhdellä kertaa vaan pikku paloina:))
Hyvä on ottaa mies mukaan, sillä hänelle tulee kanssa jonkinlainen kuva sairautesi tilasta ja hoidoista.Ja tukea tarvitsee aina:)
Rintaproteesin hankin vasta säteiden jälkeen, koska säteiden aikana sitä ei kannata käyttää ja leikkausarpi oli minulla ainakin kauan "turvonnut" ja ihokin aika herkkänä. Hyvin pärjäsin sen pumpuliproteesin kanssa, vaikka välillä se olikin korvissa tai tissit olivat ihan erikohdalla:)
Mutta silikoniproteesi olikin sitä ihanampi, kun sen sain. Nyt unohdan jo koko rinnattomuuden, kun ei tarvitse kiskoa tissiä, joka hetki.
Lämpimiä halauksia ja voimia sinulle hoitoputken alkuun. Nopeasti se aika menee, kun pääsee alkuun.
Nopeasti myös unohtaa kaikki ikävät kokemukset.
Nauti aurinkoisista päivistä ja yritä löytää positiivisi ajatuksia.
t. äityliini
- Kysymykset?Sitähän se oli
- Re: Kysymykset?taimet
- Re: Kysymykset?Molli
- Re: Kysymykset?Sitähän se oli
- Re: Kysymykset?Karhutar
- Re: Kysymykset?äityliini