Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: RINTASYÖPÄ
HeiEräs lääkäri sanoi minulle aikoinaan vuonna 1999, että voit mennä kotiisi järjestämään itsellesi hautajaisia - tai alkaa elämään.
Sama mies sanoi vuonna 2002, että hänen tuttavansa poika oli juuri ajanut kolarin ja luultavasti jää pyörätuoliin loppuelämäksi. "Ja on paljon sairauksia mihin ei ole muuta lääkettä kun kipua lieventävää. Tähän on lääkkeet"
Siinä ajattelemisen aihetta meille kaikille.
Kiitollinen saa olla että on hoitoja jos jonkinlaisia - minäkin olen saanut vasta lievempiä, eli kirvestä ei saa heittää kaivoon.
Systerin kanssa eilen puheltiin että kymmenen vuotta on tullut täyteen siitä kun sairastuin. Kun mentiin ajassa taaksepäin ennen syntymääni - oli sana syöpä suunnilleen kuin kuolemantuomio. Sanalla on edelleen ehkä liiankin voimakas vaikutus. Varsinkin kun sen kuulee ensimmäisen kerran itselleen saottuna "Ja sitten se ikävä asia että teillähän on SYÖPÄ, käykö ylihuomenna leikkaus?"
Ja ihmiset eivät kaikki osaa edes jutella aiheesta, enemmistö ei kysy mitään, joku sivuuttaa asian pelkällä "voi voi kun kamalaa"-kommentilla "lähdetkö illalla lenkille ?".
No on hyviäkin ystäviä onneksi jotka jaksavat kysellä ja kuunnella - NIINKUIN TE TÄLLÄ PALSTALLA KIRJOITTELEVAT.
Silloin vuonna miekka ja kypärä , ei ollut juuri hoitokeinoja. Aina ei varmaan edes tutkittu mihin joku kuoli, mutta syöpäähän se oli. Oma äitinikin eli yli 70-vuotiaaksi ja "sairasti" syöpää varmaan 20 vuotta. Syöpää hänellä ei ollut.
Sinulla Anushka on hyvä asenne. ole elämän myönteinen ja taistele.
En ole omaa taisteluani luovutanut, usein minulle sanotaankin että :olet aina niin pirteä ja hyväntuulinen, vaikka on se ...pä. No tuon jos lapset kuulisivat, voisivat olla eri mieltä :). Mutta - positiivinen mieli auttaa jaksamaan päivästä päivään.
- RINTASYÖPÄseliisa
- Re: RINTASYÖPÄjulia
- Re: RINTASYÖPÄMarita
- Re: RINTASYÖPÄAnushka
- Re: RINTASYÖPÄseliisa
- Re: RINTASYÖPÄhiutale
- Re: RINTASYÖPÄAnushka
- Re: RINTASYÖPÄpässi
- Re: RINTASYÖPÄhiutale
- Re: RINTASYÖPÄpässi
- Re: RINTASYÖPÄpurjo
- Re: RINTASYÖPÄmamo2