Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nännipihan vetäytyminen...

Hei Hipura

Minulla jäljelle jääneen rinnan nänninpiha on samanlainen, eli vetäytyy ulkoreunastaan hiukan sisään, kun nostan käden ylös. Rinnasta tuli sellainen, kun lopetin imettämisen, joten en ole osannut pitää sitä minään, kunnes olin eräässä luentotilaisuudessa, jossa kirurgi näytti kuvan juuri samanlaisesta rinnasta kuin omani. Ja kuvan tapauksessa kyseessä oli lobulaarinen rintasyöpä. En ole saanut kuvaa sen jälkeen mielestäni, mutta kun rintaa nyt kuitenkin on useamman kerran sellaisenaan tutkittu ja kuvattu, niin olen ajatellut etten ryhdy asian kanssa mellastamaan ennen kuin vasta seuraavassa kontrollissa, joka on sentään jo toukokuussa.

Toisaalta olen vähän turhan paljon lukenut juttuja, että lobulaarinen syöpä ei anna mitään merkkejä itsestään, joten hiukan olen hermostunut ja miettimässä jos vaikka kuitenkin pitäisi vaatia myös paksuneulanäytteitä. Rinnassa ei todellakaan tunnu mitään muhkuraa, mutta kuukautistan alla se vihloo ja on todella kipeä. Olisi huonoa säkää, jos toisestakin rinnasta löytyisi syöpä, mutta niin vain jostakin luin, että joka kolmas rintsari sen kohtalon joutuu jossakin vaiheessa kokemaan. Toivottavasti ei kuitenkaan, ovathan hoidotkin koko ajan kehittyneet!

T. Karhutar

Karhutar | 12.1.2009 klo 11:36:42