Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyövän merkkiarvo

No hei!

Itselläni todettiin vajaa vuosi sitten rintasyöpä, joka oli jo toteamisvaiheessa levinnyt laaja-alaisesti luustoon. Hoito alkoi rintojen poistolla, jatkui 5 x Taxotere-sytostaattihoidolla, jonka jälkeen sain 5 vk sädehoitoa. Kaikkien hoitojen aikana voin todella hyvin, en saanut muita sivuvaikutuksia kuin hiustenlähdön ja pari kynsimuutosta. Uskomatonta kyllä. ?

Tamofenia popsin päivittäin, kuukausittain saan Xgeva-luunvahvistajaa, ja samalla kuulen verikokeiden tulokset. Merkkiarvoa seurataan tällä hetkellä - ainakin minun tapauksessa - kolmen kuukauden välein eli samassa tahdissa lääkärin tapaamisen ja tt-kuvausten kanssa. Ensimmäinen asia, mitä lääkärini merkkiarvosta sanoi, oli, ettei sitä parane verrata muiden merkkiarvoon, sillä yksilöerot voivat olla todella suuria. Siksi sinunkin merkkiarvoasi verrataan omaan (lähtö)tasoosi. Me voimme olla täysin yhtä hyvinvoivia, ja silti merkkiarvoni voi olla jopa satoja korkeampi kuin sinun. ?

Olen todella onnekas, ettei minulla ole lainkaan kipuja - ainakaan vielä. Jaksan lenkkeillä 4-5 kertaa viikossa, ja siitäkös kroppa ja pää tykkäävät. Tavoitteena maraton kesällä, jos tauti pysyy paikallaan. Pidähän peukkuja!

Hienoa, että pääset kontrolliin - toivotaan, että merkkiarvo pysyy "tasoosi" nähden alhaalla. Ja niinhän tämä homma menee, että jos suuria nousuja tulee, sytostaatteja on taas tarjolla - näin ainakin omalla kohdalla.

Pidän peukut pystyssä ja toivottelen voimia, hyviä vointeja ja paljon positiivista virtaa!

t. Positiivari ?
positiivari | 17.1.2013 klo 20:20:37