Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Xelodan aloitus - mitä tulossa?

Olen syönyt Xelodaa kesäkuun alusta lähtien peräsuolen syöpään. Annostus minulla aamuisin 3*500mg ja illalla 3*500mg. Annostusta yritettiin nostaa 4+4:jään, mutta jalkapohjien iho meni rakoille ja palattiin takaisin entiseen. Jalkapohjien iho kutisee, punoittaa ja pahimmillaan tosiaan tullut rakkoja. Samat oireet kämmenissä. Hoitaja on korostanut runsasta rasvausta. Rasvaan jalat ja kädet iltaisin rasvaisella perusvoitteela, vedän päälle puuvillasukat ja -käsineet. Jalkapohjia ei saisi "raspata". Välillä on ripulia, mutta en ole varma johtuuko Xelodasta. Pahoinvointia minulle ei ole ollut. Pyydä lääkäriltäsi varmuuden vuoksi reseptit ripuliin ja pahoinvointiin. Tehokkaita apuja näihin on olemassa.
Muina oireina mainitaan suun ja nielun limakalvojen kuivuminen. Tähän saa apteekista sellasia imeskelytabletteja (muistaakseni Bebanthen).
Minulla hoito kestänyt pian puoli vuotta ja loppuu joulukuun alussa. Töihin palaan pari viikkoa ennen kuurin loppua. Uskoisin, että töissä jaksaa käydä, mikäli pahoinvointia ei tule ja ripuli pysyy aisoissa.
Kaikkea hyvää sinulle!
Suru | 2.11.2006 klo 14:28:49