Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Papa kuumat/kylmät aallot

Hei Mimmuska

Oliko Sinulla sytojen lisäksi muita hoitoja? Tamofeniä tai Zoladexia? Jos ei, niin sitten toipuminen voi olla hyvinkin nopeaa nuoresta iästä johtuen. Olin 42-vuotias, kun aloin saada sytostaatteja, ja missään vaiheessa hoitoja kuukautiseni eivät jääneet pois. Mitä pitempään hoidoista kuluu aikaa, sitä lievempinä sivuoireet tulevat, ja kaksi viikkoa kuukautisten jälkeen on ainakin minulle jo todella hyvää aikaa. Nykyään jo tiedän, mihin aikaan kierrosta minun on otettava tulehduskipulääkettä, koska sen avulla selviän ilman hikoiluja ja kipuja kuukautisiin asti. Elämänlaatu on huomattavasti parempi kun saa nukkua yönsä rauhassa. Käytän Celebraa, mutta joku toinen voi selvitä Buranalla tai jopa Panadolilla. Joillekin on apua pienistä annoksista mielialalääkettä, ne leikkaavat terän kivuilta ja ankarilta w-oireilta.

T. Karhutar
Karhutar | 5.6.2008 klo 13:59:48