Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Iho-ongelmia?
Hei ja kiva kun kyselet täältä, toivon että saat tietoa! Olisipa meidänkin syöpäyhdistyksessä tällaisia info-tilsisuuksia ja nimenomaan iltaisin. Kokoontuvat ja sauvakävelevät keskellä päivää, eihän työssäkäyvät pääse.Minulla on hoidoista (syto/säde) jo yli 4 vuotta mutta edelleen se osa rinnan ihosta, johon sain sädehoitoa ja kainalossa arven ympärillä oleva iho saattaa varsinkin talvella olla ihan korppumaisen kuiva ja kutiava. Kävin näyttämässä ihottumaa Syöpiksellä, ja sieltä määrättiin 1 %:sta kortisonivoidetta.
Taisi siellä olla puhetta myös ihotautilääkärille menosta mikäli vaiva jatkuu,mutta en ole muka ehtinyt.
Talvisin se on pahin, mutta kun vaan viitsin/muistan laittaa voidetta, kyllä se hiukan auttaa. Kesällä sitä ei juurikaan esiinny. Ilmeisesti olen hyvin herkkaihoinen, koska sädehoitojen jälkeen kainalon iho "repesi" ja jouduin pitkään pitämään siinä sidettä. Olin sairaslomallakin vielä ylimääräistä, että voisin tuulettaa kainaloa ilman vaatteita. Silloin sain sairaalasta jotain kallista tehovoidettakin.
Olen muutenkin (varsinkin nyt vaihdevuosissa) hyvin kuivaihoinen. Kuulisin mielelläni, millä suihkushampoolla kuivaihoinen voi pestä ihoaan talvella?
Onko olemassa jotain "öljyä sisältävää"? Mainokset toki lupaavat vaikka mitä.
- Iho-ongelmia?bis-bis
- Re: Iho-ongelmia?kukkamaaria
- Re: Iho-ongelmia?bis-bis
- Re: Iho-ongelmia?Kristitty Lilja
- Re: Iho-ongelmia?Karhutar
- Re: Iho-ongelmia?arpakuutio